یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

سید محمد پاکمهر گفت: در بودجه سال جدید اعتبارات و بودجه‌های جدیدی را برای رفع محرومیت استان در حوزه عمران و شاخص‌ها در حوزه راه، آب شرب، گازرسانی، برق و حوزه‌های صنعت پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری ایسنا

در هفته 108 همه‌گیری کرونا در کشور بستری ناشی از کووید 19 در تمام استان‌های کشور کاهش یافته و فوت نیز در 24 استان نزولی شده است.

خبرگزاری دانا

صنعت آبزی پروری و تولید ماهیان زینتی در حال حاضر در شرایطی به حیات خود ادامه می دهد و تلاش می کند که وضع موجودش را حفظ کند که درگیر بحران اقلیمی و کم بارشی ها همچنین گرفتار تورم قیمت نهاده ها و ادوات شده است.

خبرگزاری مهر

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دمای هوا در بیشتر مناطق کشور طی روزهای آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری میزان

کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت.

خبرگزاری ایسنا

کانون‌های مساجد سراسر کشور به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، ولادت امام زمان (عج) و همچنین در آستانه عید نوروز با دستگیری از نیازمندان و تهیه برخی اقلام معیشتی در راستای اجرای رزمایش همدلی و مواسات در این ایام گام برداشتند.

خبرگزاری دانا

ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه طرح آینده پژوهی رشته ای برای نخستین بار در خراسان شمالی مطرح شده است، گفت: با اجرای این طرح متناسب با بوم هر منطقه رشته های جدید جایگزین رشته های منسوخ می شود.

خبرگزاری دانا

سید محمد هاشمی با گلایه از عقب گرد تخصیص بودجه فرهنگی در بودجه سال 1401 گفت: معلوم نیست چه زمانی نگاه مصرفی بودن از حوزه فرهنگ برداشته شود و این تفکر در بین تصمیم‌گیران جا بیفتد که هزینه در حوزه فرهنگ به عنوان پیشران سایر عرصه ها است.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان گفت: تاکنون سند 20 هزار و 700 هکتار از عرصه‌های جنگلی پارک ملی گلستان در محدوده این استان به محیط زیست تحویل داده شد.

خبرگزاری دانا

محمدرضا حسین نژاد گفت: در حاشیه شهرهای خراسان شمالی باید اراضی لازم برای ایجاد کتابخانه ها برای دسترسی مردم تامین شود.

خبرگزاری دانا

شهرستان اسفراین در جنوب شرقی استان خراسان شمالی، در دامنه جنوبی کوه های آلاداغ و جنوب وغرب شاه جهان قرار گرفته و عمده‌ترین مراکز سکونتی آن در دشت اسفراین و صفی آباد مستقر هستند.

خبرگزاری دانا

سال 1400 برای دامداران استان خراسان شمالی و شهرستان شیروان با مشکلات متعددی همراه بود بطوری که بسیاری از دامداران این خطه به دلیل گرانی و کمبود نهاده های دامی مجبور به فروش یا کشتار دام های مولد خود شدند.

خبرگزاری دانا

استان خراسان شمالی علاوه بر اینکه به تنوع اقلیم و طبیعت شهرت دارد، از وجود اقوام تات، کرد، ترک، ترکمن و بلوچ نیز بهره مند است که حضور این تنوع قومی در این سرزمین چند اقلیمی، سفره رنگینی از تنوع فرهنگ ها و هنرها در این دیار را آفریده است.

خبرگزاری ایسنا

در هفته گذشته علاوه بر ثبت زمینلرزه‌ای به بزرگای 4.4 در بندرعباس استان هرمزگان در آلاشت استان مازندران نیز زلزله‌ای به بزرگای 4.1 رخ داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از کمک 4500 میلیارد تومانی مردم و خیران به مراکز نیکوکاری کشور در سال جاری خبر داد.