یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

با توجه به نزدیک شدن نوروز در کنار هویت بخشی و فرهنگ‌سازی و حفاظت از آیین‌های بومی اجرای برنامه‌هایی که نشاط را به جامعه تزریق می‌کند یک اصل مهم اجتماعی محسوب می‌شود و ازاین‌روی برگزاری این رویداد یک ضرورت است.

خبرگزاری دانا

هفتمین جشنواره سمنو هم‌زمان با مبعث رسول اکرم (ص) در فرهنگسرای شهروند بجنورد برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان از برنامه ریزی برای راه اندازی دو پرواز گرگان _ استانبول و گرگان _ بغداد از فرودگاه بین‌المللی گرگان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - احداث جایگاه سوخت و فعال کردن دوباره فرودگاه شهدای کلاله واقع در شرق استان گلستان به‌عنوان یک سرمایه ملی که برای ایجاد زیرساخت‌های آن هزینه زیادی از بیت المال صرف شده از مطالبات اهالی این خطه از رییس دولت مردمی سیزدهم است.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: یک‌میلیون و 200هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع و حدود شش‌میلیون نفر نیز در نوبت اعزام به سفر زیارتی حج عمره هستند.

خبرگزاری دانا

یکی از مشکلات اساسی مناطق حاشیه شهرها، وضعیت نامناسب جاده‌هاست که در روزهای معمولی گرد و خاک و در روزهای بارانی گل و لای آن ساکنان این مناطق را آزار می‌دهد؛ حالا وعده اختصاص سهمیه قیر رایگان با اولویت مصرف در این محلات در سال آینده، روزنه امیدی برای پایان این مشکلات است به شرطی که به درستی انجام شود.

خبرگزاری دانا

حسنعلی حسین زاده گفت: با توجه به اینکه فرونشست زمین از جمله بحران های زمین شناسی است، با مطالعات انجام شده در استان خراسان شمالی، بروز این پدیده با پراکندگی بسیار مشاهده شده است.

وب‌گاه تابناک

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران (42,4 درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (28.7 درصد) است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: ترافیک در در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا مهرویلا سنگین است.

خبرگزاری ایسنا

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که دانشگاه آزاد باید از دانشگاه آموزشی به دانشگاه پژوهشی و فناورانه تبدیل شود، گفت: ما در حال حاضر به دنبال درآمدزایی از فناوری نیستیم، بلکه دنبال تغییر ماهیت دانشگاه آزاد به سمت دانشگاه حل مسأله هستیم و باید این مهم را در رویداد ملی گام دوم به مردم و حاکمیت نشان دهیم.

خبرگزاری دانا

رسول جهاندوست گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا بازارچه های نوروزی در سه شهرستان استان خراسان شمالی برگزار می شود که شهرستان مانه و سملقان جزو این سه شهرستان نیست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مرکز آمار ایران در گزارشی از افزایش 2.1 درصدی نرخ تورم برای خانوار‌های کشور در بهمن 1400 خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

انتشار آمار رسمی نرخ ابتلای روزانه و کاهش تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی، بیانگر آن است که مدیریت بحران به خوبی انجام شده و هموطنان لازم است برای ادامه این روند، مشارکت در رعایت پروتکل‌ها لازم است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بر اساس آخرین داده‌های آماری، استان‌های قم، همدان و سیستان و بلوچستان به ترتیب با 37.8 درصد، 38.1 و 38.4 درصد کمترین نرخ تورم سالانه را در بهمن ماه 1400 داشتند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «مهدی رهنما» افزود: توسعه و گسترش زیربنایی و سخت افزاری، بسترسازی مناسب برای ارتقا و گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی مرتبط و نیز توسعه فناوری‌های نوین به صورت عملیاتی در زمینه مخاطرات آب هوایی به ویژه سیل، خشکسالی، گرد و خاک، طوفان، آلودگی هوا از جمله اهداف کلان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بر اساس برنامه...