یک‌شنبه 6 آبان 1403

استان قم

استان قم

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بعد از کتاب بی‌نام پدر، «به نام مادر» سید میثم موسویان به همت انتشارات جمکران روانه بازار نشر شد. سید میثم موسویان با کتاب «بی‌نام پدر» بیش از پیش شناخته شد و جوایز متعددی از جمله جایزه جلال و قلم زرین و همچنین نگارش بیش از 18 عنوان کتاب در پرونده ادبی خود دارد. موسویان با استفاده از نمود‌های معنایی، چون پیر، مجنون (روانی)، پرواز، کودتا، جنگ، ضحاک...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر علی خیرالدین در اولین جلسه شورای سیاستگذاری فیلم کوتاه فناوری و نوآوری که در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: مفاهیم فناوری و نوآوری اگر برای مردم ملموس و قابل فهم نباشد و با زندگی مردم هم ارتباط نداشته نباشد مسیر رشد تکاملی خودرا در جامعه پیدا نمی‌کند. وی تاکید کرد: باید در جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری به آثار هنری مرتبط با فناوری‌های...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استمرار جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری یک ضرورت است و باید هر سال توسط یک پارک علم و فناوری با حفظ استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در پارک علم و فناوری قم برگزار شود.

وب‌گاه عصر ایران

مردم باید بدانند که ما انقلاب نکردیم که ببینیم سازمان‌های بین‌المللی چه چیزی را می‌پسندند تا به آن عمل کنیم.

وب‌گاه عصر ایران

آیت الله علیرضا اعرافی: در بحث دانشگاه و صنعت شاهد اقداماتی هستیم، اما ارتباط علم با فرهنگ و مسائل اجتماعی بسیار ضعیف و تحقیقات اجتماعی ناظر به مسئله و موازین علمی محدود است.

خبرگزاری مهر

قم - مدیر حوزه های علمیه کشور، جهاد دانشگاهی را نمادی از علم ورزی جریان انقلاب دانست و گفت: به عنوان پایگاه حوزه علمیه آمادگی ارتباط و تعامل با جهاد دانشگاهی را اعلام می‌کنیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شرکت‌های دانش بنیان با هدف افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه علم تاسیس می‌شوند و تاثیر به سزایی در تحقق اهداف علمی و اقتصادی کشور دارند.

خبرگزاری دانا

دبیر انجمن سواد رسانه ای استان قم با اشاره به اینکه برای زندگی در عصر حاضر سواد رسانه ای یکی از مهارت های اصلی است، گفت: امروز بجای جلوگیری از ورود اطلاعات به فضای مجازی به صورت فیزیکی و زیرساختی و یا قانونی و حقوقی بایدبا افزایش سوادرسانه ای جامعه آن ها را در مقابل این حجم عظیم اطلاعات واکسینه کنیم

خبرگزاری دانا

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه 140 هزار هکتار از باغات قم به کشت پسته اختصاص دارد گفت: بیش از هفتاد درصد پسته قم از طریق تهران و اصفهان صادر می شود.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: تپه تاریخی هفت هزار ساله قلی درویش این استان به منظور تبدیل شدن به یک سایت موزه نیازمند هزینه‌های زیادی می‌باشد و امید است با جذب اعتبارهای لازم فاز به فاز افتتاح شود.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - نکوداشت اولین سالگرد رحلت آیت الله حسن حسن زاده آملی (قدس سره الشریف) 12 مهرماه در قم برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم گفت: در بیست و چهار ساعت منتهی به بیست و هفتم شهریورماه جاری، یک نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

خبرگزاری دانا

رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به موج بازگشت زائران و مسافران گفت: جاده های استان پر حجم و سنگین است، رانندگان که از مرز حرکت می کنند با توجه به طولانی بودن مسافت حتما استراحت کافی داشته باشند.

خبرگزاری دانا

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با اشاره به اینکه در مسئله موتورسیلکت بحث فرهنگ بسیار مهم است، گفت: باید به صورت ویژه در مسئله فرهنگ سازی از خانواده ها شروع کنیم و ارگان هایی که در مسائل فرهنگی هم دخیل هستند باید به موضوع ورود پیدا کنند و وظیفه خود را انجام دهند.

خبرگزاری دانا

به گفته کارشناسان کشاورز اگر روند تولید قارچ در قم همین شکل توسعه ای خود را ادامه دهد ظرفیت صادرات به کشورهای منطقه وجود دارد و تولیدکنندگان قارچ قم در حال برنامه‌ریزی برای صادرات این محصول در آینده نزدیک هستند.