پنج‌شنبه 12 مهر 1403

استان مرکزی میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استان مرکزی میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم است

اراک - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: این استان 19 تیرماه جاری میزبان چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است و به‌منظور برگزاری کیفی این رخداد فرهنگی قرآنی برنامه‌ریزی منسجمی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام «عبدالله واحدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این دوره از رقابت‌های کشوری قرآن ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه در سه سطح شهرستانی، استانی و کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات در 10 رشته حفظ پنج، 10، 20، جزء کل، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان، دعاخوانی، همسرداری و همنوایی قرآن کریم و تفسیر عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: اذان و همسرداری و همنوایی قرآن کریم این مسابقات ویژه برادران است و تفسیر عمومی مرحله استانی تفسیر سوره مریم و در مرحله کشوری نیز از سوره‌های طاها و مریم آزمون گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام واحدی ادامه داد: نام‌نویسی متقاضیان این دوره از مسابقات ششم اردیبهشت ماه آغاز و تا 16 خرداد ماه جاری نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ارقابت‌های قرآنی مذکور در پنج منطقه اراک، ساوه و زرندیه با محوریت ساوه، خمین، محلات و دلیجان با محوریت محلات، شازند و خنداب با محوریت شازند و تفرش، فراهان و آشتیان با محوریت تفرش برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: مسابقات مرحله شهرستانی 19 و 20 تیرماه و مرحله استانی این دوره از مسابقات نیز مرداد ماه امسال و بعد از عید غدیرخم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام واحدی تاکید کرد: متقاضیان شرکت در این مسابقات باید ضمن دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند چرا که در غیر این صورت نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

بیبش از پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*