دوشنبه 16 مهر 1403

استقبال کشورهای خارجی از جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استقبال کشورهای خارجی از جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید 6257 اثر در بخش‌های مختلف دریافت کرده و بیشترین آثار بخش بین‌الملل متعلق به پنج کشور است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری پس از پایان مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید، تعداد آثار متقاضی حضور در این جشنواره را اعلام کرد و افزود: دبیرخانه جشنواره میزبان بیش از 6257 اثر متقاضی حضور در بخش های فیلم ملی، فیلم بین الملل، فیلمنامه ساخته نشده، عکس ملی و عکس بین الملل است.

وی ادامه داد: از میان آثار رسیده، تعداد 350 اثر در بخش فیلم ملی، 1117 اثر در بخش فیلم بین الملل، 260 فیلمنامه ساخته نشده، 1927 اثر در بخش عکس ملی و 2603 اثر در بخش عکس بین الملل به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

کلانتری در خصوص کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره اظهار داشت: آثاری از 92 کشور متقاضی شرکت در بخش بین الملل یازدهمین جشنواره امید هستند و بیشترین آثار به ترتیب متعلق به هند، ترکیه، آمریکا، برزیل و روسیه است.

وی با اشاره با اهداف و رویکردهای جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس امید، خاطرنشان کرد: رویکرد این جشنواره افزون بر شناسایی استعدادهای دانشجویی، ارتقای هویت ملی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

کلانتری افزود: در این راستا، محورهایی از قبیل مسوولیت اجتماعی دانشجویان، عدالت خواهی و آرمان گرایی دانشجویان، رشد و تعالی دانشگاهیان، نوآوری و کارآفرینی، تولید علم بومی، پیشگیری از اعتیاد، چالش ها و مهارت های زندگی دانشجویی، رشد فضائل اخلاقی دانشجویان تعیین و اعلام شد.

معاون وزیر علوم، قالب‌های آثار جشنواره را فیلم کوتاه، عکس، فیلمنامه و عکس فیلم برشمرد و خاطرنشان کرد: هیأت‌های انتخاب بخش‌های مختلف به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و این جشنواره در بهار سال آینده برگزار می شود.

برچسب‌ها