دوشنبه 9 مهر 1403

اصرار لندن به از سرگیری مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اصرار لندن به از سرگیری مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل

لندن - ایرنا - وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه در دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله خواستار از سرگیری مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایرنا، «دومینیک راب» در این دیدار به چالش‌های ناشی از «محدودیت‌های مفرط» ناشی از اشغال‌گری‌های رژیم صهیونیستی بر ملت فلسطین اذعان کرد و در این رابطه، تصمیم رژیم اسرائیل برای تعلیق طرح غیر قانونی الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را فرصت مناسبی برای گفت‌وگوهای مستقیم میان دو طرف ارزیابی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، «راب» به طرف فلسطینی خاطر نشان کرد که دولت لندن به راه تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل متعهد است.

در این دیدار همچنین دو طرف درباره چالش فراگیری بیماری کووید -19 گفت‌وگو و طرف انگلیسی برای کمک به کاهش تاثیرات این بحران در فلسطین اعلام آمادگی کرد.

«دومینیک راب» دوشنبه گذشته در راس هیاتی از وزارت امور خارجه انگلیس وارد سرزمین‌های اشغالی شد و با نخست وزیر، وزرای امور خارجه و دفاع رژیم صهیونیستی ملاقات کرد. وی همچنین با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود دیدار کرد.

ایران، صلح خاورمیانه و عادی سازی روابط تل‌آویو با ابوظبی از اصلی ترین محور مذاکرات وزیر خارجه انگلیس با طرف‌های صهیونیستی گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه 23 مرداد در یک پیام توئیتری از آنچه «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خواند، خبر داد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

همزمان «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی اعلام کرد که با طرف صهیونیستی درباره توقف الحاق اراضی فلسطینی توافق کرده است.

با این حال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده که به طرح اشغال اراضی فلسطینی پایبند است و از آن کوتاه نخواهد آمد. وی گفته است: مسأله الحاق بر روی میز باقی خواهد ماند و همچنان این مساله در دستورکار است.

*س_برچسب‌ها_س*