دوشنبه 28 خرداد 1403

اظهارات تازه وزیر کار / به رسانه ها جواب نمی دهم!

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
اظهارات تازه وزیر کار / به رسانه ها جواب نمی دهم!

مرتضوی گفت: در دیدار رهبری ایشان به حال کارگران اشاره کردند و گفتند اگر حال کارگر خوب شود، حال جامعه خوب خواهد شد. بستر را باید برای ارتقای آرامش روح و جسم کارگر و آینده وی آماده کرد و رهبری گفتند راهش توسعه کارگاه و عدم تعطیلی واحدها است. اگر این رشد و توسعه و حفظ کارگاه و واحد حفظ شود، قطعا ما باید منت کارگران را برای کار کردن بکشیم. از نظر رهبری ایمنی کارگاه هم مهم بود که به آن اشاره...

هشتمین همایش ملی کار ایران، صبح امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون روابط کار این وزارتخانه، رئیس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و تعدادی از کارشناسان روابط کار در سالن تلاش وزارت کار به همت وزارت کار و موسسه کار و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، اظهار کرد: آیت الله رئیسی با چنان در حوزه تهدیدات خارجی مقابله کردند که همه گزینه‌های روی میز مورد ادعای دشمنان ما را از بین برد و مجبور شدند تنها به مذاکره شرافتمندانه می‌توانستند تن دهند. عضویت در بریکس و شانگهای و بهبود روابط با همسایگان و منزوی کردن رژیم صهیونیستی بخشی از دستاوردهای ایشان بود.

وی با اشاره به اینکه در زمان ریاست آقای رئیسی گزینه نظامی کنار رفت و در حوزه اقتصادی و قیمت ارز تلاش شد تا با ایران ستیز شود، اظهار کرد: ایشان لقب سید محرومان گرفت زیرا ایشان اهتمام ویژه‌ای به این بخش از جامعه داشت.

مرتضوی ادامه داد: ما از اقدام معاون اشتغال وزارتخانه بابت تشکیل کانون‌های کارآفرینی تقدیر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: سه جانبه گرایی نباید به معنای تک روی باشد. ما باید خروجی یک تعامل عزتمندانه را داشته باشیم. خروجی تعاملات ما باید عدالت محور باشد. عدالت اجتماعی دال مرکزی سه جانبه گرایی است. هرگونه تصمیمی که خلاف زیست شرافتمندانه و عدالت اجتماعی باشد، به سه جانبه گرایی ضربه خواهد زد.

وزیر کار تصریح کرد: عدالت اجتماعی هدف نهایی کلیه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی کشور باید باشد. کارگران ما نور چشم ما هستند و در این میان حتما باید به سلامت و ایمنی و بهروزی کار و کارگر اندیشید. تبعیض در فرصت‌های کار نیز باید مورد توجه باشد.

دیدار رهبری با کارگران

مرتضوی اضافه کرد: در دیدار رهبری ایشان به حال کارگران اشاره کردند و گفتند اگر حال کارگر خوب شود، حال جامعه خوب خواهد شد. بستر را باید برای ارتقای آرامش روح و جسم کارگر و آینده وی آماده کرد و رهبری گفتند راهش توسعه کارگاه و عدم تعطیلی واحدها است. اگر این رشد و توسعه و حفظ کارگاه و واحد حفظ شود، قطعا ما باید منت کارگران را برای کار کردن بکشیم. از نظر رهبری ایمنی کارگاه هم مهم بود که به آن اشاره می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اصلی مزدی ما ناشی از تورم است که دولت به دنبال مهار آن اقدام کرده است، گفت: ما به عنوان وزارت کار در یک سوی معادله ذی نفعی سه جانبه حضور نداریم. دولت یک جانب از سه جانب نیست. ما مصلحت کشور، کارفرما و کارگر را می‌خواهیم. در قانون نیز وزیر کار به عنوان رییس شورای عالی کار حضور دارد و یک جانب از سه جانبه نیست. وزیر کار در شورای عالی کار نخ تسبیح است و قانون نمی‌گوید که وزیر کار و رفاه و تعاون، جهت گیری خاصی به یک طرف خاص داشته باشد. شاید برخی نقد کنند اما ما در وزارت کار بنایی بر جواب دادن به اظهارات رسانه‌ها نداریم.

اظهارات تازه وزیر کار / به رسانه ها جواب نمی دهم! 2