دوشنبه 16 مهر 1403

اعتبارات پژوهشی زنجان در سال گذشته 770 میلیون تومان بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعتبارات پژوهشی زنجان در سال گذشته 770 میلیون تومان بود

زنجان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: یک درصد مجموع اعتبارات هزینه‌ای مربوط به بخش پژوهش استان در سال گذشته 770 میلیون تومان بود که 187 میلیون تومان به تعهدات باقیمانده از سال‌های 97 و 96 و حدود 600 میلیون تومان نیز به طرح‌های تعریف‌شده سال 98 اختصاص یافت.

رامین میرزایی روز یکشنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن) استان زنجان با اشاره به گزارش اعتبارات پژوهشی سال گذشته، اظهار داشت: با تصویب کارگروه، مسائل پژوهشی سال گذشته در 9 محور مطالعاتی پیگیری و اقدام به فراخوان، پذیرش و داوری پروپوزال‌ها (پیشنهادها) شد.

وی مجموع طرح‌های مطالعاتی در دست اجرای استان در سال گذشته را 44 مورد خواند و خاطرنشان کرد: 26 مورد هنوز در دست اجرا بوده و 16 مورد نیز خاتمه یافته اما 2 دستگاه اجرایی به دلیل انجام ندادن اقدامی در این زمینه، اعتبارات پژوهشی خود در مجموع به میزان 49 میلیون تومان را به خزانه، برگشت دادند.

میرزایی با بیان اینکه اعتبارات به سختی و با پیگیری‌های فراوان از مرکز، ابلاغ و تخصیص می‌یابد، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که نمی‌توانند طرح پژوهشی انجام دهند باید زودتر اعلام کنند تا با طرح‌های دیگر جایگزین شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه کارگروه آپفن دارای 20 برنامه عملیاتی سالانه است، گفت: کارگروه دارای چهار کمیته بود که به دلیل پایین بودن شمار برخی جلسات، کمیته‌ها با یکدیگر ادغام شدند.

*س_برچسب‌ها_س*