شنبه 15 اردیبهشت 1403

اعتبار نامه دلخوش و محمدصالحی تصویب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعتبار نامه دلخوش و محمدصالحی تصویب شد

تهران - ایرنا - اعتبار نامه سید کاظم دلخوش و حسین محمدصالحی نمایندگان صومعه سرا و فریدن در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - گزارش شعبه دهم توسط سخنگوی این شعبه در جلسه مجلس قرائت شد.

بنابر گزارش سخنگوی این شعبه، عطف به جوابیه مکتوب شورای محترم نگهبان درخصوص اعتبارنامه جناب آقای سیدکاظم دلخوش اباتری از حوزه انتخابیه صومعه سرا که مورد اعتراض آقایان روح الله نجابت و علیرضا زاکانی قرار گرفته بود، در جلسات متعدد با استناد به مذاکرات قبلی و شفاهی با شورای محترم نگهبان که برای این شعبه نیز احراز شده بود، تصمیمات موتخذه با علم به این مراتب اخذ گردیده است. لذا با استناد به نامه صدرالذکر و جوابیه واصله و مذاکرات شفاهی با شورای محترم نگهبان تصمیمات موتخذه جلسه 13 خرداد 99 دهم تقدیم و مجددا اعتبارنامه جناب آقای دلخوش با اکثریت آرا تایید شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش گفت: درخصوص اعتبارنامه هایی که به آنها اعتراض شد، به شعبه مربوطه رفت، در شعبه رسیدگی شد و رأی مثبت گرفت. براساس آیین نامه نیز در صحن مطرح شد.

وی ادامه داد: چون در تصویب آنها در جلسات قبل اعتبارنامه نمایندگان در اینجا قرائت می شد، به دلیل نبود اعتراض تایید شدند. حال اگر نماینده ای به اعتبارنامه آقای دلخوش اعتراض دارد، مطرح کند و اگر اعتراضی نیست آن را به تایید برسانیم.

هیچ کدام از نمایندگان به اعتبار نامه دلخوش اعتراض نداشتند.

در ادامه کمال علیپور خنکداری سخنگوی شعبه دهم در موضوع اعتراض زهر الهیان نماینده تهران به اعتبار نامه حسین محمد صالحی نماینده فریدن را قرائت کرد.

بنابر این گزارش موضوع اعتراض در جلسات متعدد با استناد به مذاکرات قبلی شفاهی با شورای نگهبان و همچنین بررسی شد، یک مورد از موارد اعتراضی که طی مکتوبه‌ای واصله از شورای نگهبان مورد رسیدگی آن شورا قرار نگرفته بود موضوع در شعبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعتبارنامه حسین محمد صالحی دارانی با اکثریت آراء تأیید شد.

پس از قرائت این گزارش رییس مجلس نظر الهیان به عنوان نماینده معترض این اعتبار نامه را برای تصویب جویا شد که وی گفت: به دلیل تعهد نماینده فریدن به تغییر روال قبلی و حفظ شان نمایندگی اعتراضی ندارد.

*س_برچسب‌ها_س*