شنبه 15 اردیبهشت 1403

اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد / برنامه‌های کشور را به همراهی غرب نباید موکول کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد / برنامه‌های کشور را به همراهی غرب نباید موکول کرد

ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند: اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند که نمی‌شود به آمریکا، غرب و کشورهای اروپایی اعتماد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در برخی شهرستانهای کرمان برگزار شد. کوهبنان: اعتماد به غرب جواب نمی دهد

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام امام موسی کاظم (ع) گفت: انسان باید ساعتی را برای مناجات با خدا، ساعتی برای کار، ساعتی برای درک لذت های حلال و ساعتی را برای معاشرت با خانواده و صله رحم با کسانی که مورد اعتماد هستند قرار دهد.

وی تاکید کرد: امروزه خانواده ها باید مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند، زوج های جوان با خانواده هایی که آنان را به سمت و سوی سبک زندگی اسلامی سوق می دهند رفت و آمد کنند. امام جمعه کوهبنان افزود: عید بزرگ امامت ولایت و امامت، عید اکمال دین و اتمام نعمت را داشتیم جشن ها و برنامه های خوبی در شهرستان انجام شد که اطعام مومنین مهمترین آنها بود که جا دارد از خیرین و کسانی که از فقرا دستگیری کردند تقدیر کرد.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار دولت دوازدهم ابراز داشت: در دولت تدبیر و امید معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی دهد و آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند که نمی شود به آمریکا، غرب و کشورهای اروپایی اعتماد کرد.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: بالاترین ضربه آمریکایی ها شهادت سردار دلها بود که غریبانه و مظلومانه ایشان را به شهادت رساندند در حالی که میهمان کشور عراق بود.

وی یادآور شد: هر جا کار را منوط به غرب نمودیم ناموفق بودیم اما هر گاه از غرب قطع امید کردیم به موفقیت ها دست پیدا کردیم در شرایطی که مشکلات اقتصادی، تحریم ها، بحران برق و آب و... داریم، دولت سیزدهم باید فعالیت خود را شروع کند البته جا دارد از زحمات و خدمات دولت های قبلی تقدیر کنیم. نودژ منوجان: برنامه های کشور را به همراهی غرب نباید موکول کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) من‌جان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با دولت دوازدهم گفت: دشواری های امروز ما به خاطر اعتماد به غرب است نه اعتماد به وعده الهی و مردم، اعتماد به غرب مساوی با شکست قطعی است.

وی افزود: نباید برنامه های داخلی را به همراهی با غرب موکول کرد چون قطعا شکست خواهیم خورد در همین مذاکراتی که اخیرا در جریان بود و دیپلمات‌های ما زحمت کشیدند.

خطیب نماز جمعه آسمینون عنوان کرد: آمریکایی‌ها بر سر موضع خود ایستادند آمریکایی‌ها بعد می‌گویند بله ما تحریم‌ها را برمی‌داریم برنداشتند و برهم نمی دارند شرط می‌گذارند می‌گویند اگر می‌خواهید تحریم‌ها برداشته شود باید در همین توافق یک جمله‌ای را بگنجانید که به معنای این باشد که بعدا باید درباره این موضوعات با شما صحبت کنیم و توافق کنیم اگر چنانچه این جمله را نگنجانید ما توافقی با همدیگرنخواهیم داشت و این جمله ای که می خواهند در توافق بگنجانند یک بهانه است برای مداخلات بعدی و تمدید برجام، درباره موشک و منطقه است.

حجت الاسلام جعفری ضمن عرض تبریک به مناسبت عید غدیر از عموم مردم بخش آسمینون و شهر نودژ که در عید ولایت زحمت کشیدند کاروان شادی راه انداختن و در اطعام دادن مشارکت جدی داشتند قدردانی کرد. رابر: برای حل مشکلات اقتصادی از توان نخبگان باید استفاده کرد

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت مناسبت های دهه آخر ذی الحجه، 20ذی الحجه میلاد اسوه صبر و تقوا امام موسی کاظم (ع) و 24ذی الحجه روز مباهله گفت: روز مباهله مواجهه تمام ایمان با کفر است، این روز، روز تعیین بحران صادقی است خداوند منان در آیات قرآن کریم به آن دستور داده است که خداوند با نزول آیه تطهیر آشکار ساخت.

وی با بیان اینکه روز مباهله داستان مقابله نور با ظلمت و غلبه سپیدی بر تاریکی است، افزود: 24ذی الحجه روز انگشتر بخشی امام علی (ع) در حال رکوع نماز و نزول آیه ولایت جبرییل نازل می شود این آیه 55 سوره مائده بشارت به ولایت سید مظلومان عالم و امامت علی ابی طالب دارد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به روز خانواده اسلامی گفت: این روز تجلی نمایش خانواده اسلامی نامگذاری شده که بندگی حضرت حق ایثار و فداکاری در خانواده که باید از خانواده که در عین سادگی تاریخ ساز ترین خانواده است؛ تاسی کند.

وی با اشاره به آخرین دیدار دولت دوازدهم با رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: این دیدار درس ها آموز و عبرت های بسیار عمیق و حاشیه های داشت. خطیب جمعه رابر با گزیده ای از بدرقه درس های عبرت آمیز ادامه داد: اولین درس توحید حقیقی است، در بیانات مقام معظم رهبری که کارها را برای رضایت خدا انجام داده چرا که ثبت و ضبط می شود.

وی افزود: اولین درس توحید حقیقی اینکه انسان در هر جایگاه و شخصیت حقیقی و حقوقی است مبنای کارها رضای الهی باشد.

خطیب جمعه رابر گفت: دومین درس تجربه تلخ اما درس آموز و عبرت انگیز است که در طول خدمت 8ساله این دولت تجربه تلخ به دست آورد بی اعتمادی به غرب و آمریکاست.

وی ادامه داد: آیندگان باید از این تجربه استفاده کرد در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی دهد هر جا بتوانند ضربه بزنند و آنجایی ضربه ای حاصل نمی شود توان ضربه زدن ندارد.

وی ادامه داد: درس سوم سختی که امروز نتیجه اعتماد به غرب است امروز ما اعتماد به وعده الهی و هر جا به غرب اعتماد کردیم ضربه خوردیم. امام جمعه رابر گفت: مشکلات را به مذاکره و غرب آمریکا موکول کردیم و مشکلات بر روی مشکلات مضاعف گردید و هر جا تکیه بر داخل داشتیم موفق بودیم و پیروزی عظیم کسب کردیم.

وی ادامه داد: درس چهارم رفتار درس آموز رهبر انقلاب است چندین تن از هیئت وزرا در این دیدار صحبتی از وزرا مشاهده نشده رئیس جمهور 45دقیقه و مقام عظمای ولایت 17دقیقه سخنرانی کردند.

وی با بیان اینکه نوع مواجهه رهبر با این دولت دوازدهم حکایت از بدرقه های متفاوت و تحلیل متفاوتی دارن، گفت: درس پنج این است که باید مراقب حاشیه ها باشیم رییس جمهور برای جلسه مهم 20 دقیقه با تاخیر حضور پیدا کردند مقام عظمای ولایت راس ساعت در جلسه حضور داشتند با سکوت جلسه را مدیریت کردند بعد از حضور ضمن عذرخواهی کردند و دلیل تأخیر را ناهماهنگی جلسه اعلام کردند و این خود جای بسی سوال دارد مسئولین مراقب رفتار، کردار و گفتار خود باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم کمتر از ده روز کار خود را آغاز می کند، گفت: اولویت اول دولت سیزدهم رفع مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه رابر عنوان کرد: باید در معیشت و اقتصاد مردم از همه توان و نخبگان مردم استفاده شود و با رونق تولید و برطرف کردن موانع تولید این معیشت و اقتصاد مردم حل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برطرف شدن مشکلات روحیه جهادی انقلابی و نیروهای کارآمد و انقلابی می طلبند که در این دولت جوان، انقلابی و حزب الهی با روحیه جهادی معضلات و گرفتاری معیشت و اقتصادی مردم برطرف خواهد شد.

انتهای پیام /