شنبه 31 شهریور 1403

اعزام زائران ایرانی به سوریه متوقف شد + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اعزام زائران ایرانی به سوریه متوقف شد + جزئیات

اقتصادنیوز: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زائران ایرانی به سوریه به دلیل مسائل امنیتی متوقف شد و در این شرایط فعلا در دستور کار نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیدعباس حسینی درباره برقراری سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: درحال حاضر اعزامی به سوریه نداریم و این به دلیل مسائل امنیتی ایجاد شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سفر زیارتی سوریه برای مدت کوتاهی برقرار شده بود و درحال حاضر متوقف شده است، اظهار کرد: یک مدت کوتاهی این سفرها برقرار شد، آنجا هم در اصل بخش خصوصی وارد شد، قرارداد بست و مدتی هم عملیات اعزام انجام شد، ولی الان شرایطی که امنیت کامل احساس شود و زائر به‌راحتی بتواند برود و برگردد، این شرایط هنوز برای ما مسجل نشده است.

او اضافه کرد: محدودیتی هم در اصل برای تأمین هواپیما وجود دارد. هیچ‌کدام از شرکت‌های هوایی به دمشق نمی‌روند، تنها «ماهان است» که (به سوریه) پرواز دارد و آن هم «لاذقیه» می‌رود و یک بعد مسافتی دارد، آن هم محدودیت ایجاد کرده است که فعلاً برنامه‌ای برای اعزام به سوریه توسط شرکت‌های بخش خصوصی وجود ندارد.

حسینی درباره پیش‌بینی برای زمان احتمالی برقراری سفر زیارتی سوریه، گفت: به نظرم در این شرایط فعلاً در دستور کار نیست. اگر شرایط یک کم بهتر شد ان‌شاءالله.

سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه پس از افت و خیزهایی که تحت تاثیر شرایط این کشور داشت، در دوران همه‌گیری کرونا به دلیل اعمال محدودیت‌های مسافرتی، به طور کامل متوقف شد. در سال 1401 این سفرها موقت و محدود از سرگرفته شد، آن زمان کاروان‌های حج و زیارت تنها از شهر مشهد و هر هفته با یک پرواز به دمشق اعزام می‌شدند که از اوایل سال 1402 این سفرها به دلیل نبود پرواز کامل متوقف شد. درحالی که رؤسای سازمان حج و زیارت گفته بودند شرکت‌های هواپیمایی داخلی به دلیل تحریم پروازها حاضر نیستند به مقصد سوریه پرواز داشته باشند، اما پس از سفر رئیس جمهور فقید به سوریه در اردیبهشت سال 1402 مقرر شده بود با رفع مشکل پرواز، این سفرها از سر گرفته شود. در تیرماه 1402 این سفرها خیلی محدود با اختصاص یک پرواز در هفته از مبدأ تهران ازسرگرفته شد که در مهرماه 1402 سازمان حج و زیارت اطلاع داد سفرهای زیارتی سوریه متأثر از شرایط غزه و تشدید درگیری‌های ناشی از جنگ اخیر متوقف شده است که این رویه تا کنون ادامه داشته است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید