یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اعزام 9 هزار معلم جدید به مدارس عشایری کشور

وب‌گاه منیبان مشاهده در مرجع
اعزام 9 هزار معلم جدید به مدارس عشایری کشور

یوسف نوری گفت: 9 هزار معلم جدید و دانش آموخته از دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید به مدارس عشایری سراسر کشور اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان عشایر کشور در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: اعزام معلم ثابت برای این مناطق نخستین گام برای ایجاد عدالت تربیتی در این مسیر است.

او ادامه داد: پیش بینی شده 27 هزار معلم در این بخش نیاز داریم که امسال یک سوم این شمار معادل 9 هزار معلم برای این مناطق شامل مناطق دارای دانش آموز عشایر و برخی استانهای مرزی تامین خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مرحله بعدی، تامین و تکمیل تجهیزات و زیرساختهای فضای آموزشی است چرا که در برخی مدارس عشایر هنوز کانکس و مدارس سنگی خشکه چین داریم.

نوری افزود: در ابتدا برنامه این بود که طی 2 تا سه سال همه این مدارس نوسازی شود اما اخیرا تصمیم گرفته شد با سازه های سبک نوسازی این مدارس انجام شود که در این زمینه به صورت جهادی فعالیت خواهیم داشت و تا پایان امسال در تمامی مناطقی که مانع خاصی نباشد اقدام به استقرار این سازه‌ها به عنوان کلاس درس خواهیم کرد.

ت ت کدخبر: 96082 تاریخ انتشار 1401/04/21 10:27:39