چهارشنبه 18 مهر 1403

اعطای نشان خورشید تابان ژاپن به یک هنرمند ایرانی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
اعطای نشان خورشید تابان ژاپن به یک هنرمند ایرانی

دولت ژاپن نشان خورشید تابان، انوار زرین و سیمین (Kyokujitsu Sokosho) را به «شهره گلپریان» مترجم و تهیه کننده ایرانی اعطا کرد.

به گزارش ایسنا، در تاریخ 3 نوامبر سال 2020 میلادی (به وقت ژاپن)، دولت ژاپن اعطای نشان خورشید تابان، انوار زرین و سیمین (به زبان ژاپنی"Kyokujitsu Sokosho") به تبعه ایرانی سرکار خانم شهره گلپریان (مترجم متون و مترجم همزمان، تهیه کننده فیلم) اعطا کرد. بنا بر اعلام سفارت ژاپن، گلپریان علاوه بر اشتغال در زمینه مترجمی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وشبکه NHK ژاپن به عنوان استادیار ویژه در مرکز پشتیبانی جهانی دانشگاه هنر توکیو اشتغال داشته اند و سهم بزرگی در تبلیغ هنر و توسعه تبادلات فرهنگی بین ژاپن و ایران را دارا می باشند.

همچنین وی از سال 1989 الی 1992 میلادی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مسئولیت ترجمه زبان ژاپنی و ترجمه زیرنویس فیلم و سریالهای زیادی از جمله سریال "از سرزمین شمالی" را عهده دار بودند.

وی در سال 1999 میلادی شرکت "Small Talk" را تاسیس کردند و در ساخت فیلمهای مشترک ژاپن و ایران و کار ترجمه زیرنویس، تلاشهای زیادی در توسعه تبادلات فرهنگی بین دو کشور نمودند. ایشان همزمان درگیر ساخت فیلم مشترک ژاپن و ایران با نام "فرش باد" بودند که در ژاپن بسیار مورد تحسین قرار گرفت و توجه همگان را به خود جلب کرد. علاوه بر این، گلپریان در ژوئیه سال 2018 میلادی از وزیر امور خارجه ژاپن تقدیرنامه دریافت کردند.

سفارت ژاپن نوشت: در ایران برای سرکار خانم شهره گلپریان موفقیت بیش از پیش در زمینه توسعه تبادلات هنری و فرهنگی دو جانبه آرزومندیم.

انتهای پیام