شنبه 29 اردیبهشت 1403

افزایش صادرات و کاهش واردات از گمرک سیرجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش صادرات و کاهش واردات از گمرک سیرجان

کرمان - ایرنا - به گفته رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان میزان صادرات سال 1398 این گمرک با وزن 27 هزار تن و ارزش 180 میلیون ریال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نظر وزنی 116 درصد و به لحاظ ارزشی 133 در صد رشد داشته است.

مهدی محتشم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده محصولات صادراتی این منطقه پسته و مغز پسته، آهن اسفجی، کنسانتره کرومیت، انواع کامپاند، قند خرد شده، داروهای دامی، انواع خشکبار بوده که به کشورهای چین، ترکیه، روسیه، ایتالیا، هند، عراق و امارات متحده عربی صادر شده است.

رئیس گمرک سیرجان میزان واردات در سال 98 گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان نسبت به سال قبل از آن با روند کاهشی عنوان کرد و گفت: وزن واردات ما 18 هزارتن و به ارزش 115 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال 1397 به لحاظ وزنی 23 در صد کاهش و از نظر ارزشی 60 درصد کاهش نشان می دهد.

به گفته محتشم عمده کالاهای وارداتی به گمرک این منطقه دستگاه ها و ماشین آلات خطوط تولید، شکر خام، ماشین آلات راهسازی و معدنی، مواد اولیه کارخانجات تولیدی، لاستیک های معدنی و صنعتی و از کشورهای چین، کره جنوبی، اسپانیا، امارات متحده عربی، آلمان بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*