چهارشنبه 18 مهر 1403

افزون‌بر 92 درصد اصناف زابل محدودیت‌های کرونا را رعایت کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزون‌بر 92 درصد اصناف زابل محدودیت‌های کرونا را رعایت کردند

زاهدان - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت زابل در شمال سیستان‌وبلوچستان گفت: برابر بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی صورت گرفته از سطح شهر افزون‌بر 92 درصد واحدهای صنفی غیرضرور این شهرستان محدودیت‌های کرونا را رعایت و تعطیل بودند.

رضا شهری‌زاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همکاری اصناف و بازاریان شهر زابل و مشاغل گروه‌های2، سه و چهار در نهمین روز از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ضمانت‌های اجرای این طرح در رابطه با تعطیلی گروه‌های شغلی2، سه و چهار تصریح کرد: در بررسی‌های میدانی شاهد تخلف و فعالیت تعدادی از صنوف غیرضرور بودیم که در همین راستا در قالب پنج تیم نظارتی 138 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت زابل افزود: در راستای نظارت‌ها 49 واحد صنفی تذکر و 19 واحد نیز به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و تعطیل نبودن پلمب شدند.

وی تصریح کرد: سلامت جامعه از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و براساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا همه واحدهای صنفی گروه‌های 2، سه و چهار موظف به رعایت آن هستند.

به گزارش ایرنا براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند و براساس وضعیت شهرها به فعالیتشان ادامه می‌دهند، این مصوبه در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند کرونا در شهرهای کشور از روز شنبه (اول آذر) آغاز شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*