پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افشاریان: به رفتارهای استقلالی‌ها توجهی نداریم / ماجدی با دایی برای سرمربیگری تیم ملی تماس گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افشاریان: به رفتارهای استقلالی‌ها توجهی نداریم / ماجدی با دایی برای سرمربیگری تیم ملی تماس گرفت

تهران - ایرنا - رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به اعتراض باشگاه استقلال به داوری این تیم در دیدار با سپاهان اصفهان گفت: به رفتارهای این تیم توجهی نداریم اما اگر اشتباهی باشد بدون تعصب داور جریمه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، خداداد افشاریان روز شنبه در گفت وگویی تلویزیونی در خصوص مسائل داوری بازی تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان اصفهان اظهار داشت: در صحنه‌ای که بازیکن استقلال اعتقاد به خطا داشت باید بگویم که بزرگنمایی رخ داد و یک تماس معمولی بود. با توجه به تصاویر تلویزیونی هیچ خطایی رخ نداد. بعد از بازی نیز استقلال شکایت کرد و ما به این گونه رفتارهاها توجهی نمی‌کنیم. البته اگر اشتباهی از سوی داوران رخ بدهد برخورد خواهیم کرد.

رئیس کمیته داوران با اشاره به پروسه مجهز کردن ورزشگاه‌ها به VAR گفت: لیست شرکت‌های مختلف برای خرید تجهیزات کمک داور ویدویی به حراست ورزات ورزش ارسال شده و در صورت تائید ما مذاکرات را آغاز خواهیم کرد. البته کار راحتی نیست زیرا پس از مذاکره نیاز به آموزش داوران و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌ها داریم. شاید در خوشبینانه‌ترین حالت VAR در نیم فصل به لیگ برتر ایران بیاید. برای آموزش داوران نیاز به مدرس فیفا داریم و پس از تائید نماینده فیفا داوران ایرانی می‌توانند قضاوت کنند. نمی‌شود برای آموزش زمان تعیین کرد چون ممکن است مشکلات پیش‌بینی نشده در مسیر باشد؛ آموزش داوران حداقل نیاز به سه ماه زمان دارد.

این پیشکسوت داوری گفت: بیش از 50 داور و کمک داور در تست‌های پیش فصل مردود شدند و باید دوباره دوره‌های آمادگی را بگذرانند. یکی از این داوران روح‌الله شریفی دامادم بود که رد شد و دخترم تا نصف شب گریه می‌کرد اما واقعیت فوتبال این است و نمی‌شود کاری کرد. داوران رکن اصلی فوتبال هستند و باید توجه ویژه به آنان شود. برخی از داوران در پارک تمرین می‌کنند که مشکلات زیادی را برای آنان به همراه خواهد داشت و زیبنده این قشر نیست.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در انتقاد به رفتار برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: در گذشته ما بازیکنان بزرگی داشتیم که نام آنان در سطح جهانی بود. نام علی دایی، علی کریمی و بسیاری دیگر از ستاره‌های فوتبال برای جهان و آسیا شناخته شده است، آنان چرا به دنبال اختلاف نبودند؟ آن زمان اگر اختلافی در تیم بود به خوبی حل می‌شد. بازیکنان کنونی تیم ملی چرا باید درباره مربی، سرپرست، پیراهن یا اسپانسر نظر دهند. آنان باید رفتار حرفه‌ای داشته باشند. بازیکنان اجازه دهند، مردم با رفتار حرفه‌ای آنان خوشحال باشند.

برچسب‌ها