یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصاد دریامحور ابزار توسعه کشور‌/ هدفگذاری افزایش ظرفیت عملیاتی بندر امیرآباد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
اقتصاد دریامحور ابزار توسعه کشور‌/ هدفگذاری افزایش ظرفیت عملیاتی بندر امیرآباد

محمد تقی انزان‌پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت بندر چند منظوره امیرآباد و اهداف این بندر در سال آینده، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد معادل 7.5 میلیون تن که عملکرد تخلیه و بارگیری بندر از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 3 میلیون تن بوده است.

وی ادامه داد: ظرفیت استفاده از 10 اسکله همزمان در بندر امیرآباد وجود دارد و امیدوار هستیم بتوانیم ظرفیت عملیاتی بندر را طی سال آینده به 3.5 میلیون تن برسانیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: توسعه تجارت بندر دیگر هدف مهم تبیین شده در بندر امیرآباد است و همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم شاهد جذب حداکثری بار در بندر باشیم.

انزان‌پور با اشاره به اینکه رونق تخلیه و بارگیری ارتباط مستفیم به تجهیزات بندری دارد، اعلام کرد: تامین و توسعه تجهیزات بندری در بندر امیرآباد در دستورکار قرار گرفته است و برخی تجهیزات که جزء تعهدات شرکت اپراتور است با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده و چند دستگاه دیگر تجهیزات شرکت از بنادر جنوبی در حال انتقال است؛ همچنین برخی تجهیزات نیز در بندر وجود داشته اما در اختیار بندر نبوده نیازمند بهسازی و بازسازی است.

به گفته وی نگاه به حمل و نقل دریایی باید تغییر پیدا کند زیرا انتقال بار از مسیر دریا در شرایطی که بسیاری از مرزهای زمینی احتمال و امکان بسته شدن دارند، می تواند معضل بزرگ اقتصاد کشور را در حوزه حمل و نقل، حل کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت تولید به منظور افزایش میزان صادرات از دیگر برنامه های بندر است، عنوان کرد: افزایش میزان صادرات و واردات از طریق بندر امیرآباد در دستورکار قرار دارد و باید با حل معضلات و مشکلات کارخانجات تولیدی و بهره مندی هرچه بهتر از ظرفیت بخش خصوصی، بهبود وضعیت صادرات و واردات را رقم بزنیم.

انزان‌پور ادامه داد: صادرات میوه و مرکبات به عنوان یک تجربه جدید در سال 1401 مدنظر قرار گرفت و از اهداف اصلی رونق وضعیت کشاورزی و باغداری در استان طی سال آینده خواهد بود که به طور حتم با افزایش میزان صادرات، شاهد افزایش میزان درآمد ارزی خواهیم بود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید بندر امیر آباد بندر امیرآباد توسعه بنادر این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است