پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقدام جهادی برای زدودن یک آسیب اجتماعی از سیمای البرز

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اقدام جهادی برای زدودن یک آسیب اجتماعی از سیمای البرز

کرج - ایرنا - معضل اعتیاد و حضور معتادان متجاهر در مناطق مختلف استان البرز از سال ها پیش به عنوان یک آسیب اجتماعی در این استان پرجمعیت خودنمایی می کند، موضوعی که به تازگی با تصمیم مدبرانه و حرکت جهادی مسوولان البرز اقدام لازم برای برچیدن بساط این معضل آغاز شده است.

براین اساس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دستگاه های اجرایی، کمیته ای ویژه برای زدودن آسیب اجتماعی اعتیاد در البرز شکل گرفت و

مقابله با آسیب اجتماعی معتادان متجاهر وارد مرحله جدیدی شده است.

بنابراین معتادان متجاهری که زیرسایه کرونا دچار سرگردانی شده بودند با اجرای این طرح از سوی مسوولان مربوطه ساماندهی شدند تا با سلامت عموم مردم هرچه بیشتر حفظ شود.

مسوولان اجرایی استان یعنی از شخص نماینده عالی دولت در البرز گرفته تا سایر دستگاه های اجرایی مصمم شدند تا با همکاری یکدیگر طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر را عملی کردند، طرحی که تسریع در راه اندازی اردوگاه بازپروری معتادان پیوست آن شده است.

در این زمینه استاندار البرز در نشست ویژه شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر استان با اشاره به اهمیت این نشست و ضرورت پیگیری و تصمیم گیری دقیق توسط کمیته های مربوطه، گفت: انتظار می رود با توجه به حساسیت های این استان و مطالبات ملی و مردمی، کنترل آسیب های اجتماعی، مورد توجه ویژه ای قرار گیرد. عزیزاله شهبازی ادامه داد: مردم البرز در خصوص معتادان متجاهر نگران بوده و خواستار جمع آوری و ساماندهی آنها هستند از این رو باید تصمیمی جدی گرفته شود. وی افزود: کمپ های بازپروری معتادان در استان باید پای کار باشند و با نظارت بهزیستی استان نسبت به پذیرش این معتادان اقدام کنند. وی گفت: به طور قطع شهرداری و شوراهای اسلامی شهر در خصوص پاکسازی شهر از وجود معتادان متجاهر دغدغه دارند از این رو در این نشست مصوب می شود که با اهتمام ویژه ای برای راه اندازی اردوگاه جامع بازپروری معتادان اقدام لازم به عمل آید.

استاندار البرز با بیان اینکه دستگاه های خدمات رسان استان همواره همراه و پای کار هستند، افزود: بر این اساس باید برای هماهنگی جهت اقدامات لازم با آنها برنامه ریزی شود. وی گفت: از دهه آخر مهرماه نیروی انتظامی جمع آوری معتادان متجاهر در استان اقدام کند که بر این اساس 600 نفر تعهد شورای هماهنگی مواد مخدر است و 400 نفر نیز از سوی استانداری تامین اعتبار می شود که در کمپ ها بستری شوند.

با دستور ویژه استاندار البرز برای جمع آوری معتادان متجاهر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان با همراهی سایر دستگاه های اجرایی وارد عمل شد و بنا به گفته دبیر این شورا در این طرح ضربتی 300 معتاد متجاهر از سطح استان البرز جمع آوری شد.

رحمان علیجانی افزود: این 300معتاد 14 روز در هشت مرکز پیش بینی شده دراین زمینه نگهداری می شوند که دراین زمینه تیم دانشگاه علوم پزشکی همکاری های لازم را دارد.

وی ادامه داد: درمرحله دوم اجرای این طرح 300 نفر دیگر جمع آوری می شوند که ازسوی استاندار البرز هزینه جمع آوری 400 معتاد دیگر نیز تامین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز گفت: براساس دستور العمل ارسالی ازستاد کرونای کشور در وضعیت قرمز نباید جمع آوری صورت می گرفت ولی با توجه به ضرورتی که استاندار البرز و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تشخیص دادند این طرح به اجرا درآمد.

اسدالله حیدری افزود: براین اساس با رعایت پروتکل های بهداشتی قرار شد جمع آوری معتادان صورت گیرد که براین اساس طی 2 روز گذشته اقدامات موثر دراین زمینه آغاز شد.

وی گفت: بهزیستی استان البرز 15 مرکز اقامتی معرفی داشته و درصورت نیاز از ظرفیت سایر کمپ ها برای اجرای این طرح مهم استفاده خواهد شد.

رییس بهزیستی استان البرز یاد آورشد: همچنین پنج کمپ دراین زمینه پیش بینی شده که دانشگاه علوم پزشکی با تیم درمانی خود دراین کمپ ها برای شناسایی افراد دارای علائم ویروس کرونا مستقر شده است.

حیدری اظهار داشت: تاکنون 300 معتاد جمع آوری شده که تا یک هزار و 500 نفر دراستان البرز ظرفیت داریم و امسال دستگاه ویژه ای تدارک داده شده که تا معتادان تکراری مورد شناسایی قرار گرفته و توسط دستگاه قضا ساماندهی شوند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*