جمعه 28 اردیبهشت 1403

العربی الجدید: کمک‌های اعراب به فلسطینی‌ها 85 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
العربی الجدید: کمک‌های اعراب به فلسطینی‌ها 85 درصد کاهش یافته است

تهران - ایرنا - پایگاه خبری «العربی الجدید» همزمان با اقدامات دولتهای عربی در راستای سازش با رژیم صهیونیستی، گزارش داد که کمک‌های مالی کشورهای عربی به فلسطینی‌ها در سال جاری میلادی 85 درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش امروز (شنبه) این پایگاه خبری، هفت ماهه اول سال 2019 رام الله 267 میلیون دلار کمک مالی از کشورهای عربی دریافت کرده بود، در حالیکه این میزان در سال جاری فقط 38 میلیون دلار است.

هرچند کاهش کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها مصادف با بحران ناشی از شیوع «ویروس کرونا» شده، اما بی‌ربط با توافق سازش اخیر برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیست. کاهش کمک‌های مالی اعراب به فلسطینیها با افت حمایت‌های خارجی نیز همراه شده که متعاقبا درآمدهای تشکیلات خودگردان را به میزان 70 درصد در مجموع پایین آورده است.

این پایگاه خبری به نقل از «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت که کشورهای عربی در تحقق وعده خود به منظور تامین سرمایه حدود 100 میلیون دلاری برای رام الله ناکام ماندند.

طبق این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که از کشورهای ثروتمند عربی خواسته تا کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها را کم کنند.

روز چهارشنبه گذشته هیاتی از رژیم صهیونیستی برای تنظیم پیش‌نویس توافق به اصطلاح صلح با بحرین وارد منامه شدند. روز 15 سپتامبر (25 شهریور) «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات توافق سازش با رژیم صهیونیستی را تحت نظارت ترامپ در کاخ سفید امضا کرد.

«عبدالطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز در همان روز فقط به امضای اعلامیه صلح با رژیم صهیونیستی که چهار طرف (تل آویو، ابوظبی، واشنگتن و منامه) نیز پای آن را امضا کردند، تن داد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*