چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه الف

اجتماعی وب‌گاه الف

تذکر رهبری به برخی مسئولان در موضوع گشت ارشاد و حجاب تایید شد.

طی امروز و فردا استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش 14.3 درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی 1403 خبر داد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است، گفت: در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می شود، گفت: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند؛ زیرا فرصت جبران دارند.

تحقیقات جدید با شبیه‌سازی در آزمایشگاه نشان داده که برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین در زمان‌های اولیه ممکن است موجب انتقال محموله‌هایی از «پپتاید» و تقویت مراحل منجر به منشاء حیات روی زمین شده باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: همه دستگاه‌های مرتبط پای کار هستند تا مراقب باشیم همه داوطلبان در یک فضای سالم تلاش چند ساله خود را در این چند ساعت نشان دهند.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1403 تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند 16 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش که «از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟»، در حال تغییر است زیرا عمر مردم طولانی‌تر شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامتی جسمی و روحی برخوردارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کلانشهر تبریز از لحاظ نوسازی بافت فرسوده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز به کار 352 هیات امنای محلات شهر تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز 9 اردیبهشت که بنام روز شوراها در تقویم رسمی کشور یاد شده است، خبر داد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد، گفت: برای همراهی فراجا در اجرای طرح نور با جدیت و قوت در کنار سایر ماموریت های پلیس با قوت ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 74 نفر زورگیر و قاپ‌زن که در قالب 21 باند فعالیت داشتند خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری 2 نفر اراذل و اوباش خبر داد که اقدام به تخریب خودرو شهروندان کرده بودند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.