پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اجتماعی وب‌گاه الف

اجتماعی وب‌گاه الف

رئیس پلیس راه راهور فراجا با بیان اینکه 44 درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح، به دلیل عدم توجه به جلو است، گفت: می‌طلبد رانندگان با آمادگی جسمانی، استراحت کامل و بستن کمربند ایمنی رانندگی کنند تا شاهد حوادث دلخراش در سطح کشور نباشیم.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با بیان اینکه 44 درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح، به دلیل عدم توجه به جلو است، گفت: می‌طلبد رانندگان با آمادگی جسمانی، استراحت کامل و بستن کمربند ایمنی رانندگی کنند تا شاهد حوادث دلخراش در سطح کشور نباشیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: پرونده کوروش کمپانی باز است و یکی از موضوعات در حال بررسی، قصور افراد در بخش‌های مختلف است و امیدواریم با همکاری خوب همکارانمان و پلیس اینترپل این موضوع هرچه سریعتر حل شود.

سخنگوی پلیس سردار سعید منتظرالمهدی با بیان اینکه اگر نقص و نقصان در جاده و خودرو است باید با دقتِ بیشتر در رانندگی آن را جبران کنیم می‌گوید که آمار تصادفات و جانباختگان در این ایام دهشتناک است.

اماکن و آثار تاریخی استان فارس با ثبت 110 هزار و 877 بازدیدکننده، بیشترین مخاطب را در دومین روز از فروردین 1403 داشتند و حافظیه و تخت جمشید در صدر پربازدیدها قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تداوم ارائه خدمات رایگان به 5دهک اول جامعه در 1403 خبر داد.

وزیر بهداشت از ارائه خدمات بستری به 270 هزار نفر در بیمارستان‌ها از ابتدای طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: از ابتدای این طرح تا دوم فروردین، یک میلیون و 500 هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که 270 هزار نفر از آنها در بیمارستان ها بستری شدند.

آمارهایی که در ایام نوروز از تعداد تصادفات و شمار قربانیان حوادث رانندگی منتشر می‌شود، نگران کننده است، تصادفاتی که چندین دستگاه از جمله پلیس، راهداری، هلال احمر، اورژانس و... را بر آن داشته تا با اجرای طرح نوروزی تمام اقدامات و امکانات خود را برای کاهش آن بسیج کنند، اما همچنان نگرانی‌ها در مورد قربانیان حوادث رانندگی در ایام نوروز بالاست.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی حدود 50 هزار تصادف به ثبت رسیده که 43 هزار مورد از آن‌ها مربوط به تصادفات خسارتی است، گفت: متأسفانه در این تصادفات 321 نفر از هموطنان جان باخته و 9 هزار و 500 نفر نیز مجروح شده‌اند.

رییس پلیس راهور فراجا در تشریح آخرین وضعیت راه های کشور همزمان با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی گفت: امروز در اغلب محورهای مواصلاتی کشور به ویژه محورهای شمالی همانند محور امام رضا (ع)، ازادراه تهران - اصفهان و تهران - قزوین و به صورت کلی به سمت شمال غرب کشور شاهد بار ترافیکی پرحجم بودیم.

رییس اورژانس کشور گفت: در بازه زمانی 24 اسفند سال گذشته تا یکم فروردین 20 درصد ماموریت های اورژانس کشور به حوادث ترافیکی اختصاص پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از جان باختن 321نفر در سفرهای نوروزی امسال خبر داد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه طرح‌هایی را برای بازتالیف کتاب‌های دوره ابتدایی داشته‌ایم گفت: همزمان با تالیف و تولید محتوا، براساس این طراحی، جدول عناوین دروس در دوره اول ابتدایی نیز تغییر خواهد کرد که پیش نویس آن آماده و به شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب ارسال خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از وقوع دو فقره سرقت از تجهیزات اورژانس طی ساعات گذشته در دو نقطه از پایتخت خبر داد.

رییس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیک خودروها از جنوب به سمت شمال در 2 محور هراز و کندوان محدوده استان را سنگین توصیف کرد.