دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

رئیس جمهور کارکرد اصلی پیاده‌روی اربعین را جامعه‌سازی و تمدن‌سازی قرآنی آن دانست و بر فراهم کردن پشتیبانی‌های لازم و کمک به تقویت ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی و همراهی و همدلی دولت و ملت ایران و عراق برای کمک به تسهیل زیارت زائران تاکید کرد.

یک منبع مطلع، برخی از ادعاهای منتشر شده مبنی بر این‌که دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس بابت شعارهای نوشته‌شده بر روی دیوار سفارت لندن در تهران خسارت پرداخت کرده است را تکذیب کرد.

سخنگوی دولت گفت: دولت با قدرت ایستاده و از ورود متقلبان به دانشگاه جلوگیری می‌کند و از دانشجویان هم تقاضا دارد در حوزه مبارزه با فساد در این عرصه همراه دولت باشند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: آیا سفیر انگلیس جسارت دارد تا نسبت به وضعیت خبرنگاران در کشور خودش ابراز نگرانی کند.

یک مقام آگاه گفت: یکی از مرتبطین شبکه های معاند تحدید نسل ایران به نام دکتر منیره ترز بصیر توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در آبان ماه سال گذشته دستگیر و روانه زندان اوین شده است.

جنگ زرگری انگلیس درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد رسمی نظامی ایران در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی و پیام جنجالی سفیر این کشور به بهانه حمایت از خبرنگاران درحالی خبرساز شده که زمزمه بازگشت شبکه معاند اینترنشنال به لندن شنیده می‌شود و بنظر می‌رسد که مقام‌های انگلیس در حال کوک ساز میزبانی مجدد از این شبکه هستند.

وزیر امور خارجه گفت: ما در جنگ اوکراین در کنار هیچ یک از طرفین برای تداوم جنگ نبوده و نیستیم.

نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی «مصلحت» توسط مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رونمایی شد.

وزیر کشور گفت: زمان هفت روزه پیش ثبت‌نام انتخابات تمدید نخواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تا پایان سومین روز پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 19 هزار و 117 نفر از متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مدارک هویتی خود را در سامانه، بارگذاری کرده‌اند.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتشار محتوای مداخله جویانه سفیر انگلیس در تهران گفت: ضرورت دارد تا سفیر این کشور به خاطر رفتارهای مداخله جویانه تغییر کند.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد: قهر از صندوق‌ها درست نیست، چون کم هزینه‌ترین راه برای حضور مردم در تعیین سرنوشت‌شان، حضور در انتخابات‌ها است.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

«سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در پی انتشار محتوای مداخله جویانه در یکی از شبکه‌های اجتماعی همزمان با روز خبرنگار به وزارت امور خارجه احضار شد.

مجمع وزیران ادوار که ریاست آن را محمدرضا عارف معاون برعهده دارد، از نخبگان برای شرکت در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دعوت کرد

رئیس شورای ائتلاف درباره مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: بعضی از این افراد یک مقداری سخت گیری می کنند و بعضی ها واقع بینانه تر رفتار می کنند اما تصور می‌کنم بعضی از این‌ها مقداری ناز می کنند، اما در نهایت در انتخابات شرکت خواهند کرد.