دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، با بیان اینکه گرچه 17 مردادماه به صورت سمبلیک «روز خبرنگار» است، گفت: خبرنگاری نیز با سایر مشاغل متفاوت است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در روز پنچ شنبه بعد از سه سال، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق تاکنون مصوبه‌ای درباره افزایش قیمت بنزین، نحوه توزیع آن و تغییر مدل توزیع سهمیه‌بندی بنزین نداشته است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان مجلس دوازدهم گفت: از صبح تا ساعت 14 امروز 3425 نفر پیش‌ثبت‌نام کردند که مجموع آمار به 17341 نفر رسید و آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان هم‌اکنون از حد نصاب دوره انتخابات مجلس گذشته عبور کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر پیگیری تحقق «حمایت از رشد و رونق تولید»، دستگاه‌های مسئول را به ارتباط منظم با تولیدکنندگان و اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی برای اطلاع از نیازهای آنان و انجام اقدامات لازم برای رفع آنها توصیه کرد.

متخصصان صنایع دفاعی کشورمان به فناوری طراحی موشک سوپرسونیک دست یافته‌اند و این موشک هم اکنون در مرحله تست قرار دارد.

رئیس جمهور یادآورشد: هر جا نیروهای ایران اسلامی حضور پیدا کرد، برای منطقه امنیت ساز شد برخلاف حضور دشمنان و بیگانگان که امنیت منطقه را به خطر می اندازند.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: نقدینگی کاهش یافته، فروش نفت افزایش داشته و همه اینها دلایل بنیادی برای این است که نرخ ارز قابل کنترل است و کنترل خواهد شد.

در ادامه همکاری‌های قضایی - حقوقی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هیاتی به ریاست مهدی امیری اصفهانی، معاون سیاسی - امنیتی دادستان کل کشورمان به باکو سفر کرد.

جلسه ای در خصوص ارائه خدمات فناورانه به زائرین اربعین حسینی (ع) تحت عنوان «همگام با اربعین؛ همراه با فناوری» با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص ارایه خدمات ارتباطی و فناورانه به زائران اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: بدون تردید خبرنگاران فعال در کشور ما شخصیت‌هایی شریف، دغدغه‌مند و کوشا هستند که سعی دارند با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه‌های مختلف، اثرات نافعی را در اجتماع ایجاد کنند و با قول سَدید و حرکت در صراط جهاد تبیین و تزریق روحیه امید در جامعه، رسالت خود را به نحو احسن ایفا کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وحیدی را به صلاح نمی‌دانم، اظهار داشت: نمایندگان اولویت کار خود را بر رفع مشکلات کشور بگذارند.

وزیر امور خارجه کشورمان با هدف برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی به پورتوریا سفر می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: حرمت، ارزش و اعتبار قلم متعهد، اگر برتر از خون شهید نباشد، کمتر نیست.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات خبرگان پیش ثبت‌نام ندارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، گفت: رسانه ملی طوری تلاش کند که دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، فدای همدیگر نشوند، هم انتخابات خبرگان و هم انتخابات مجلس، کدامشان، به نوبه خود، بسیار مهم و خطیر هستند.