دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پیش‌ثبت‌نام 27 هزار و 731 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا پنجمین روز پیش‌ثبت‌نام‌ها خبر داد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: نتایج ایستادگی بر اصول بنیادین انقلاب، دوری از دیپلماسی التماسی و ناامیدکردن دشمنان از توان ضربه به جمهوری اسلامی است.

بهادری جهرمی گفت: بیایید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم این مسیر سرعت یابد. طبیعتاً در جایی هم که نقطه ضعف است و ما هم ادعا نمی‌کنیم بهترین برنامه ممکن را اجرا می‌کنیم اما نقاط ضعف را شناسایی کنیم و بهبود بدهیم. آن حس نا امیدی را به جامعه ندهیم. وقتی مطالبه گری اصلاح یک سیاست غلط و یک خطا و اشتباه داریم حواسمان باشد این مطالبه گری توام با ایجاد حس ناامیدی نشود.

تسنیم نوشت: آمریکایی‌ها بارها نشان دادند که برای منافع خود حتی جریان اپوزیسیون ضدایران را هم به سادگی و به ثمن بخس می‌فروشند؛ جریانی که هم در درون خود آشفته و بیچاره است و هم در بیرون، یتیم‌تر و سرگشته‌تر از قبل شده است.

نهایی شدن فرآیند مذاکرات کمتر از یک ماه به سالگرد «اغتشاشات»، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از جان گرفتن دوباره پروژه آشوب ناامید هستند.

عضو شوری سیاستگذاری مجمع عالی بیداری اسلامی «کاهش مشارکت» را رمز آشوب انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دانست و گفت: هجمه به رهبر معظم انقلاب و سلب حمایت‌های مردمی از نظام اسلامی دو هدف اصلی دشمنان در استمرار فتنه‌انگیزی در کشور است.

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

شب گذشته (پنجشنبه) جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در موضع‌گیری‌های جداگانه‌ای و به صورت رسمی اعلام کردند که در ارتباط با تبادل زندانیان بین 2 کشور و همچنین آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که برای چندین سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی به بهانه تحریم‌های واشنگتن علیه تهران توقیف شده بود، به توافق رسیده‌اند و روند این 2 موضوع آغاز شده است.

امام جمعه موقت تهران از نخبگان، صاحبان فکر و عمل، افراد دلسوز و آشنا به مسائل کشور دعوت کرد تا در مرحله ثبت‌نام اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از صبح تا ظهر امروز 1691 برای حضور در انتخابات مدارک خود را ثبت نهایی کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قدرت دفاعی ما به خلیج فارس و دریای عمان محدود نمی‌شود، بلکه سطح اقتدار دفاعی ما به سطحی رسیده که باید در سطح بین‌المللی بیندیشیم.

وزارت خارجه ایران در مورد آزادسازی منابع توقیف شده ایرانی و آزادی تعدادی از زندانیانی که غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده اند، بیانیه‌ای صادر کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه به تشریح مصوبه این کمیسیون درباره تحقیقات اعمال شده برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور همچون خبرنگاران پرداخت.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در دیدار امیرعبداللهیان حضور آیت‌الله رئیسی در نشست سران بریکس را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار دانست و گفت: آفریقای جنوبی علاقه‌مند است ایران به عضویت بریکس پذیرفته شود و از حمایت کامل ما برخوردار خواهد بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه رویکردهای نوینی در طراحی و تولید سامانه‌های پدافندی به‌وجود آمده است، گفت: امروز نیروی پدافند به جایگاهی رسیده که ضمن ایجاد بازدارندگی، نیازهای عملیاتی خود را در حوزه سلاح، سامانه و تجهیزات تأمین می‌کند و در هیچ حوزه‌ای نیاز به خارج از کشور ندارد.

یک مقام آگاه از جزئیات توافق با آمریکا برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران و تبادل زندانیان گفت.