پنج‌شنبه 12 مهر 1403

امام خمینی (ره)) شخصیت بی نظیر جهانی بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام خمینی (ره)) شخصیت بی نظیر جهانی بود

بزد - ایرنا - یکی از کارشناسان مسایل مذهبی شهرستان بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره امام امت و شهدای 15 خرداد گفت: امام خمینی (ره) یک شخصیت بی نظیر جهانی بود.

حجت الاسلام کاظم خوش خوی روز چهارشنبه در آیین گرامی داشت رحلت حضرت امام (ره) و شهدای 15 خرداد سال 1342 از اندیشه و افکار امام امت به عنوان میراث ماندگار در جهان اسلام یاد کرد و افزود: می‌توان با ارج نهادن به آن به حیات این انقلاب نیرویی دوباره بخشید.

وی اضافه کرد: امام راحل شخصیتی منحصر بفرد بود و با نگاه ژرفی که داشت شهدا و رزمندگان اسلام را با عزت نفس پرورش داد و آنها رمز ماندگاری و حیات این نظام شدند.

این کارشناس مسایل دینی یادآور شد: شخصیت عظیم رهبر کبیر انقلاب، حقا و انصافا پس از پیامبران خدا و اولیای معصومین، با هیچ شخصیت دیگری قابل مقایسه نیست، او ودیعه خدا برای ما، حجت و نشانه عظمت الهی بود.

خوش خوی تصریح کرد: آن بزرگوار، قوت ایمان را با عمل صالح، و اراده پولادین را با همت بلند، و شجاعت اخلاقی را با حکمت، و صراحت لهجه و بیان را با صدق و متانت، و صفای معنوی و روحانی را با هوشمندی و کیاست، و تقوا را با سرعت و قاطعیت، ابهت و صلابت رهبری را با عطوفت و خلاصه بسی خصال نفیس و کمیاب را که مجموعه آن در قرن ها بندرت ممکن است در انسان بزرگی جمع شود، همه را با هم داشت.

خوش خوی با بیان اینکه امام امت، علمدار اسلام ناب محمدی (ص) بود، اظهار کرد: روزی که ما پشت سر امام عزیز و علمدار اسلام ناب محمدی (ص)، شعارهای اسلام واقعی را مطرح کردیم، می دانستیم که دشمنان، قدرت ها و ابرقدرت ها در مقابل ما صف آرایی می کنند، زیرا در صدر اسلام هم همین گونه بود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: مسیری که امام امت برای انقلاب ترسیم کردند، سال هاست که ملت ایران بر اساس آن حرکت می کند، خط عظمت اسلام و مسلمانان و دفاع از محرومان و مستضعفان در سراسر عالم است، راهی است که ملت ایران را در دنیا، به ملت زنده، سرافراز، مستقل و فعال ترین ملت های دنیا درآورده است.

14 خرداد روز تلخ وداع ملت آزاده ایران با مقتدای خویش امام خمینی (ره) در سال 1368 است و همچنین 15 خرداد 1342 نقطه عطفی در تاریخ مبارزه ملت آزادیخواه ایران علیه استبداد و استعمار است که با نام، اندیشه و راه امام خمینی (ره) پیوندی ناگسستنی دارد.

مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*