دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

امدادرسانی به بیش از 600 نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در 24 ساعت اخیر

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
امدادرسانی به بیش از 600 نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در 24 ساعت اخیر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از 600 نفر درپی وقوع سیل و آبگرفتگی در 7 استان کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفت: طی 24 ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی 24 ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر 28 مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به 609 نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در 37 منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در 24 ساعت اخیر 146 کیلوگرم نایلون، 26 تخته موکت و 14 بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها 43تیم عملیاتی متشکل 171 نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون