یک‌شنبه 15 مهر 1403

امنیت و سلامت زیربنای رشد و بالندگی جامعه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امنیت و سلامت زیربنای رشد و بالندگی جامعه است

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان با تاکید بر رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در اجرای برنامه‌های هفته ناجا گفت: امنیت و سلامت زیربنای رشد و بالندگی جامعه است.

سرهنگ مرتضی عباسی روز دوشنبه در جلسه چهلمین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت هفته ناجا هدف از برنامه های هفته ناجا را اعتماد سازی بین مردم و ناجا برشمرد و یادآور شد: نیروی انتظامی با اعتماد سازی به دنبال کاهش بار امنیتی و انتظامی در ناجا و همسو کردن مردم و تعامل و همکاری آنان در راستای برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه الگوی مناسب از عملکرد پلیس در این هفته می‌تواند ضمن ایجاد احساس امنیت در سطوح مختلف جامعه، موجب جلب رضایت مردمی و ایجاد امنیت خاطر برای اقشار مختلف مردم شود

عباسی بررسی راهکارهای ارتقای امنیت، ایجاد فرصت برای افزایش تعامل بین پلیس و مردم و افزایش سرمایه های اجتماعی را از اهداف مهم نامگذاری یک هفته از سال به عنوان هفته نیروی انتظامی بیان کرد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه با توجه به برگزاری هفته ناجا در هفته اول ربیع الاول، امکان اجرای برنامه های متنوع فراهم است ادامه داد: بنابراین با توجه به اجرای پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمام برنامه ها بر اساس ملاحظات بهداشتی طراحی و اجرا می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه بهره مندی حداکثری از ظرفیت رسانه های گروهی و حضور فعال در فضای مجازی به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است، بر برنامه ریزی و هماهنگی لازم در راستای تولیدات هنری، آموزشی و پخش رسانه ای در تمام حوزه های ماموریتی پلیس تاکیدکرد.

وی به چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: توجه به دستاوردهای دفاع مقدس نیز باید در برنامه های هفته ناجا لحاظ شود و از تجربیات ارزشمند یادگاران این دوران در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه استفاده کرد.

عباسی تصریح کرد: در این هفته گستردگی کار پلیس به عنوان یک سازمان مردمی، جهادی و انقلابی در تراز جمهوری اسلامی متجلی می شود و هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی است تا بتوانیم توانمندی پلیس را با ارائه دستاوردهای یک سال گذشته به شهروندان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از بستر فضای مجازی، می توان پل ارتباطی بسیار قوی جهت تبیین نقش مهم پلیس برای آحاد جامعه ایفا کرد افزود: با توجه به قدرت رسانه از جمله صدا و سیما در اثربخشی برنامه های هفته نیروی انتظامی در تنویر افکار عمومی، می طلبد که با همکاری رسانه ملی، برنامه های مشارکتی و تلویزیونی را در این هفته افزایش داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز با تشریح دستورالعمل اجرایی برنامه های هفته ناجا، اظهار داشت: برنامه های هفته ناجا سال جاری از 27مهرماه تا 2 آبان ماه با شعار " با هم برای امنیت و سلامت " برگزار خواهد شد.

غلامرضا امیدی، با بیان اینکه معاونت اجتماعی در هفته ناجا طی برنامه ای از اقدامات فرهنگی و اجتماعی خود رونمایی خواهد کرد، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اولویت اجرای برنامه های هفته ناجا در قالب استفاده از بستر فضای مجازی و نیز استفاده از توان رسانه های استان خواهدبود.

*س_برچسب‌ها_س*