شنبه 7 مهر 1403

اموال توقیفی در کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اموال توقیفی در کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف شود

یاسوج - ایرنا - رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ایجاد شعب ویژه رسیدگی به قاچاق کالا، فرایند بررسی پرونده های مربوط به قاچاق، تسریع و اموال توقیفی سریع تر تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، حسن نگین تاجی روز چهارشنبه در جلسه پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی رعایت اصول نگهداری اموال قاچاق توقیف شده را خواستار شد و افزود: فرآیند تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای تملیکی نباید طولانی باشد و با هماهنگی بین دستگاهی، موضوع تعیین تکلیف این کالاها سریع‌تر انجام شود.

وی بیان کرد: اموال توقیفی یا باید با مزایده تعین تکیف شود و یا بر اساس نیاز در اختیار دستگاه های اجرایی و ادارات قرار گیرد.

معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و دبیر ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هم از بررسی موانع و مشکلات اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی در هفته ی آینده خبر داد.

اردوان عزیزی افزود: انبارهای تملیکی با چابک‌سازی در روند ترخیص و تعیین تکلیف اموال، ضمن شناسایی و رفع موانع مزایده نسبت به تخلیه انبارها اقدام کنند و این کار در بازه زمانی ماهانه انجام پذیرد.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری هم ارزش ریالی کالاهای کشف شده پارسال را افزون بر 860 میلیارد ریال اعلام کرد.

حسین بهمنی افزود: در جلسه پیگیری اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی وضعیت کالاهای فاسد شدنی و رسوب شده و همچنین آخرین برنامه ها برای ایجاد ایستگاههای ایست و بازرسی به منظور جلوگیری از قاچاق کالا بررسی شد.

کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استان های مرکزی و تهران قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*