شنبه 29 اردیبهشت 1403

امکان حمایت مجدد آمریکا از داعش در عراق برای حضور بیشتر در منطقه + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
امکان حمایت مجدد آمریکا از داعش در عراق برای حضور بیشتر در منطقه + فیلم

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو؛ نرگس عبدلی - منابع خبری یکشنبه شب از حمله پهپادی علیه نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق و یک پایگاه دیگر واشنگتن در سوریه خبر دادند. برپایه این گزارش، همزمان پایگاه آمریکا در روستای خربه عدنان در حومه منطقه المالکیه در شمال شرق الحسکه سوریه، هدف حمله پهپادی قرار گرفت. لازم به ذکر است در روز‌های گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده...

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو؛ نرگس عبدلی - منابع خبری یکشنبه شب از حمله پهپادی علیه نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق و یک پایگاه دیگر واشنگتن در سوریه خبر دادند. برپایه این گزارش، همزمان پایگاه آمریکا در روستای خربه عدنان در حومه منطقه المالکیه در شمال شرق الحسکه سوریه، هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

لازم به ذکر است در روز‌های گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته است. مقاومت اسلامی عراق ضمن پذیرش مسئولیت این اقدام اعلام کرد به دنبال بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی، از این پس حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در خاک عراق آغاز می‌شود؛ که این مسئله نشان می‌دهد مسئله‌ی فلسطین تا چه حد بر معادلات منطقه تاثیرگذار است.

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس خاورمیانه، در این باره در گفتگویی با خبرنگار دانشجو گفت: آمریکایی‌ها دنبال بهانه هستند تا در منطقه و با پایگاه عراق و استفاده از سرزمین عراق باقی بمانند. امریکایی‌ها برای اینکه زمان بخرند بهانه‌های مختلف می‌آفرینند.

صدرالحسینی افزود: آمریکا ممکن است مجددا مسئله‌ی حمایت از تروریسم در عراق را مطرح کند و فعالیت تروریست‌ها در عراق را با محوریت داعش افزایش دهند تا بتوانند این بهانه را مستحکم‌تر کنند.