شنبه 8 اردیبهشت 1403

امیرعبداللهیان: برای حل بحران اوکراین راهکار سیاسی پیشنهاد داده‌ایم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
امیرعبداللهیان: برای حل بحران اوکراین راهکار سیاسی پیشنهاد داده‌ایم

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای دانمارکی گفت: برای حل این بحران راهکار سیاسی پیشنهاد داده‌ایم و معتقدیم تسلیح هر یک از طرفین به تشدید تنش و کاهش ثبات در منطقه منجر می‌شود.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «لارس لوکه راسموسن» وزیر امور خارجه دانمارک امروز (یکشنبه) چهارم تیر ماه در گفت‌وگویی تلفنی، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن توصیف روابط تاریخی دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند برای ایران و دانمارک، بر ضرورت ادامه مذاکرات به‌طور منظم برای توسعه روابط فیمابین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ در اوکراین، بار دیگر تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، مخالف جنگ است و راهکار سیاسی را برای حل این بحران پیشنهاد داده و اعتقاد دارد هرگونه تسلیح یک طرف در جنگ، به تشدید تنش و کاهش ثبات در منطقه منجر خواهد شد.

وزیر خارجه دانمارک نیز در این گفت‌وگوی تلفنی روابط دو کشور را تاریخی و مهم خواند.

لارس لوکه راسموسن ضمن مهم توصیف کردن گفت‌وگوها با جمهوری اسلامی ایران، بر ادامه ابتکارات برای تقویت روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص ایجاد سازوکاری برای تقویت مشورت‌های سیاسی و کنسولی بین دو کشور توافق کردند.

وزرای خارجه دو کشور چندی پیش نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.