پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

حلقوم های دست‌ساز

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
حلقوم های دست‌ساز

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در مطلبی با عنوان حلقوم های دست‌ساز در کانال خود در تلگرام نوشت:

کسانی متحیر مانده اند که چرا برخی مدعیان آزادی و حقوق بشر، در برابر نسل کشی بی نظیر اسرائیل در غزه، و سرکوب دانشگاهیان معترض در آمریکا و اروپا سکوت کرده اند.

نه بر سلبریتی های مزدور حرجی است، و نه بر دست پروردگان غرب. ژان پل سارتر، در مقدمه "مغضوبین روی زمین" (اثر فرانتس فانون) درباره این دست پروردگان می نویسد:

«ما روسای قبائل، خان‌زاده‌ها، پولدارها و گردن‌کلفت‌های آفریقا و آسیا را می‌آوردیم چند روزی در آمستردام، لندن، نروژ و پاریس می‌چرخاندیم، لباس‌هایشان عوض می‌شود، روابط اجتماعی تازه‌ای یاد می‌گرفتند...

آرزوی اروپایی شدن را در دلهای شان به وجود می‌آوردیم. بعد اینها را به کشورهای خودشان پس می‌فرستادیم. کشورهایی که درِ آنها برای همیشه به روی ما بسته بود، ما در آنها راه نداشتیم، ما دشمن بودیم.

روشنفکرانی را که درست کرده بودیم، فرستادیم به کشورهای شان. بعد فریاد می‌زدیم برادری، انسانیت. بعد می‌دیدیم پژواک صوت ما از دهان همین روشنفکرها - عین سوراخ آب حوض - پس می‌آید... انعکاس درست و وفادارانه صوت خودمان را از حلقوم‌هایی که درست کرده بودیم، می‌شنیدیم.

مطمئن شده بودیم هرگز کوچکترین حرفی برای زدن، به جز آنچه در دهانشان می‌گذاشتیم، ندارند بلکه حتی حق حرف زدن را از مردم خودشان هم گرفته‌اند».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.