پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار شود

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار شود

امیرعبداللهیان بیان کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، روز جمعه به وقت محلی با «تور ونسلند» دستیار و هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

او تصریح کرد: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است. وی خاطر نشان کرد: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار گردد.

«تور ونسلند» دستیار و هماهنگ کننده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه نیز با تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت که شرایط از کنترل خارج شده و وضعیت مردم فلسطین تاسف آور است.

وی گفت سازمان ملل متحد خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت بکار می‌گیرد.

ونسلند یادآور شد: جامعه بین المللی می‌بایست بر دستیابی به آتش بس فوری در غزه و پایان فوری جنگ متمرکز باشد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید