یک‌شنبه 8 مهر 1403

انتخابات هیات کشتی مازندران تیر ماه برگزار می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتخابات هیات کشتی مازندران تیر ماه برگزار می شود

ساری - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت که با موافقت فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، مجمع عمومی این هیات برای انتخاب رییس چهارم تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

سجاد یگانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: برای ریاست هیات کشتی استان مازندران 11 نفر نامزد شده اند که تاکنون تمام این افراد برای شرکت در انتخابات حضور دارند و به نوعی رییس هیات با رای اعضای مجمع انتخاب خواهد شد. وی در مورد بحث استعفای تعدادی از نامزدهای انتخابات رییس هیات کشتی در مازندران اظهار داشت: استعفای نامزدها در صورتی مورد تایید است که آنها فرم استعفا را که در اختیار فدراسیون و هیات استانی است، به طور رسمی امضاء کنند و طرح استعفا در فضای مجازی تا پیش از تایید و روال قانونی نمی تواند مورد تایید باشد. مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران در مورد استعفای سرپرست هیات کشتی استان هم گفت: در حال حاضر با این استعفا، کارهای هیات را نایب رییس موقت و دبیر آن در استان تا پایان انتخابات انجام می دهد. اداره هیات کشتی مازندران از 19 اسفند ماه سال جاری پس از پایان دوره ریاست 16 ساله علی اصغر ثمربخش و مخالفت فدراسیون کشتی با سرپرستی چند گزینه پیشنهادی از سوی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، طبق قانون به معاونت ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان سپرده شده بود ولی با کنار گذاشتن معاون ورزش قهرمانی، وی از سمت سرپرستی هیات کشتی هم استفعا کرد.

در حال حاضر اداره هیات کشتی مازندران را نایب رییس موقت که همزمان پست دبیری را نیز در اختیار دارد، عهده دار است.

کشتی استان مازندران به دلیل مدال آوری که ورزشکارانش در تیم ملی ایران دارند از جایگاه اول در سطح کشور برخوردار است و سالانه حدود نیمی از مدال تیم ملی کشتی ایران درمیادین بین المللی، آسیایی، جهانی و حتی المپیک را مازنی ها به دست می آورند به طوری که در سال گذشته از 280 مدال مسابقات برون مرزی که تیم ملی کشتی ایران کسب کرد حدود 120 مدال را کشتی گیران مازنی کسب کردند.

*س_برچسب‌ها_س*