شنبه 29 اردیبهشت 1403

انتقاد زیدآبادی از سیاست ضد عربی مسئولان / مجبور به باج‌دهی به مسکو و پکن شده اند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
انتقاد زیدآبادی از سیاست ضد عربی مسئولان / مجبور به باج‌دهی به مسکو و پکن شده اند

احمد زیدآبادی نوشت: مسئولان ایرانی، با اقتضائات یک سیاست خارجی صحیح و متوازن و تأمین کننده منافع ملی کشور آشنایی ندارند و با پیش گرفتن یک سیاست ضدغربی، مجبور به باج‌دهی به روسیه و چین شده‌اند.

در بیانیه مشترک وزیران خارجه روسیه و شورای همکاری خلیج فارس، بر ضرورت مذاکره ایران با امارات متحده عربی برای حل و فصل اختلاف بر سر جزایر سه‌گانه و یا ارجاع موضوع به دیوان دادگستری بین‌المللی تأکید شده است.

پیش از این، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نیز بیانیه مشابهی با سران شورای همکاری خلیج فارس امضاء کرده بود.

متأسفانه مسئولان ایرانی، با اقتضائات یک سیاست خارجی صحیح و متوازن و تأمین کننده منافع ملی کشور آشنایی ندارند و با پیش گرفتن یک سیاست ضدغربی، مجبور به باج‌دهی به روسیه و چین شده‌اند.

میرسلیم: طرفدار فیلترینگ هستم / دولت رئیسی نمی تواند گرانی را مهار کند

در مقابل، همین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که مسئولان ایرانی تا همین چند ماه پیش آنان را به انواع و اقسام حماقت‌ها و خودفروشی‌ها متهم می‌کردند، با درایتی عجیب، روابط خود را با تمام قطب‌های قدرت در جهان متوازن کرده‌اند و از کمک و یاری همه آنها در جهت تأمین منافع خود سودمی‌جویند.

وزیر خارجه روسیه در حالی با وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در مورد سه جزیره ایرانی موضع واحدی گرفته که یورونیوز گزارش داده است: "در آستانه اجلاس سران ناتو در ویلنیوس، روسیه با 28 فروند پهپاد شاهد ایرانی، پایتخت اوکراین و شهر ادسا را مورد حمله قرار داده است"!

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.