شنبه 29 اردیبهشت 1403

انتقاد قالیباف نسبت به بدمصرفی مردم در حوزه انرژی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
انتقاد قالیباف نسبت به بدمصرفی مردم در حوزه انرژی

ایسنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کاهش شدت مصرف انرژی گفت: ما قریب به 100 میلیارد دلار در سال بدمصرفی در حوزه انرژی داریم.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی عصر امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در زمان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه در خصوص حفظ میزان کل انرژی کشور در سطح مصرف سال 1401 گفت: در اینجا آمده که باید سطح مصرف کل کشور به اندازه سال 1401 حفظ شود، یعنی ما باید شدت مصرف انرژی را کاهش دهیم چون توان تولید بیشتر هم نداریم حالا بحث بر سر چگونگی انجام این کار است، باید در این باره دولت و مجلس شورای اسلامی به فهم مشترک برسند.

>>>> بیشتر بخوانید؛

پیامک حاشیه ساز به نقل از آقای وزیر / تصمیم مهم مجلس درباره بنزین / قالیباف وعده تامین معلم را داد / حواشی صحن مجلس

وی اضافه کرد: ما باید شدت مصرف انرژی را کاهش دهیم از سال 1393 تاکنون چیزی نصیب کشور از بهینه سازی نشده چون بخشی از آن به اشکالات ساختاری و سیاست‌ها بر می‌گردد. ما تا وقتی ساختار را درست نکنیم شرایط درست نمی‌شود. مجلس شورای اسلامی و دولت باید تصمیم درستی بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قریب به 100 میلیارد دلار در سال بد مصرفی در حوزه انرژی داریم که رقم زیادی است. باید به گونه‌ای تصمیم گیری شود که صرفه جویی به نفع مردم و دولت توامان رخ دهد.

219219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1822942