چهارشنبه 4 مهر 1403

انتقاد نماینده ایران از سرکوب اعتراضات ضداسرائیلی در اروپا و آمریکا

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
انتقاد نماینده ایران از سرکوب اعتراضات ضداسرائیلی در اروپا و آمریکا

علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو امروز (چهارشنبه) چهارم مهرماه در نشست پنجاه و هفتم شورای حقوق بشر به شدت از حمایت ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این حمایت را نقض آشکار کنوانسیون نسل‌کشی خواند.

علی بحرینی همچنین نگرانی عمیق خود را نسبت به دستگیری بیش از 3000 معترض، از جمله اساتید دانشگاه، در بیش از 60 دانشگاه در ایالات متحده آمریکا به ویژه در اعتراضات علیه جنایات اسرائیل، ابراز کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت که این اقدامات آمریکا در سرکوب اعتراضات، به شدت ناقض آزادی بیان و تجمعات است.

نماینده ایران همچنین به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویی در نیوکاسل و آکسفورد توسط نیرو‌های پلیس انگلیس اشاره کرد و این اقدامات را نقض آشکار حقوق بشر خواند.

بحرینی در ادامه با بیان اینکه در آلمان نیز اعتراضات ضداسرائیلی با خشونت مواجه شده که منجر به سرکوب و پیگرد‌های قانونی علیه معترضان شده است، اخراج هزاران نفر از آلمان را نقض مواد 31 و 33 کنوانسیون 1951 پناهندگان خواند و عنوان کرد که پیمان جدید مهاجرتی اتحادیه اروپا با این کنوانسیون مغایرت دارد.

این دیپلمات ارشد ایرانی از شورای حقوق بشر و سازوکار‌های مربوط به آن خواست تا توجه ویژه‌ای به این مسائل جدی داشته باشند و برای مقابله با این نقض‌های حقوق بشری اقدام کنند.

علی بحرینی همچنین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل بررسی وضعیت حقوق بشر در کشور‌ها را در دستور کار داشت. تأکید کردم که سرکوب دانشجویان و اساتید معترض به جنایات اسرائیل، نمونه آشکار نقض آزادی بیان و تجمع در آمریکا و اروپا است. شورای حقوق بشر و سازوکار‌های ذیربط آن باید به این موضوع توجه ویژه کنند.