پنج‌شنبه 14 تیر 1403

انجمن خودروسازان

انجمن خودروسازان

خبرگزاری تسنیم

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به کشف قیمت خودرو در بورس کالا به دلیل عدم تکرار شرایط فروش کارخانه‌ها در بورس گفت: اگر عرضه خودرو در بورس کالا درست انجام شود، در شروع کار ممکن است کمی قیمت‌ها بالا رود، اما پس از مدتی کاهش می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا

در راستای پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا، به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو چنانچه اصل موضوع با هدف حذف واسطه‌ها، رونق صنعت خودرو و رسیدن به قیمت شفاف باشد، بسیار هم خوب است اما زمانی که دوباره پای شورای رقابت برای تعیین قیمت پایه به میان می‌آید، دقیقا نقض هدف اصلی است.

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به روش پیشنهادی انجمن خودروسازان برای فروش در حاشیه بازار و پیشنهاد مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا که خطای راهبردی خواهد بود، هر دو روش را به دلیل عدم پاسخگویی خودروسازان متناسب با نیاز بازار، ناکارآمد دانسته و بهترین راه را اصلاح قیمت خودرو تا رهایی خودروسازان از فروش زیربهای تمام شده و ایجاد سود معقولی برای آن‌ها می‌داند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - درحالی‌که در چند ماه گذشته به سبب شیوع بیماری کرونا اکثر صنایع در جهان از جمله خودروسازی متحمل خسارات مالی فراوانی شده‌اند، انتشار آمارهایی مبنی بر رونق فروش در بازارهای چین که بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است، بارقه‌ای از امید را در بازارهای جهانی خودرو به وجود آورده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

دولت بخشی از کسری بودجه خود را از طریق سپرده‌های بانک‌ها تامین می‌کند، 400 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سیستم بانکی و کشاورزان در شوک افزایش 8 برابری قیمت کود، سایر موضوعات اقتصادی مهم امروز روزنام

خبرگزاری ایسنا

در پی دستور وزارت صمت به خودروسازان مبنی بر داخلی‌سازی قطعات به ارزش 600 میلیون دلار تا پایان سال جاری، دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید کرد تا زمانیکه خودروسازان زیان‌ده بوده و توانایی پرداخت مطالبات قطعه‌سازان را نداشته باشند؛ نه توانایی تحقق این موضوع وجود دارد و نه قطعه‌سازان تمایل دارند؛ اما چنانچه مشکلات قیمت‌گذاری خودرو حل شود، می‌توان به اجرایی شدن این دستور امیدوار بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

تداوم زیاندهی خودروسازان در سال‌جاری، فعالان اقتصادی از وضع مالیات‌های سنگین گله دارند و اولتیماتوم آخر به وزیر اقتصاد درباره هفت‌تپه، سایر موضوعات اقتصادی مهم روزنامه‌های شنبه است.

وب‌گاه مشرق نیوز

خودروهای برقی مانند خودروهای بنزینی و سایر خودروها، دارای قابلیت‌های مختلفی هستند که می‌توانند نیازهای مختلف رانندگان را برآورده کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خودرو‌های برقی مانند خودرو‌های بنزینی و سایر خودرو‌ها، دارای قابلیت‌های مختلفی هستند که می‌توانند نیاز‌های مختلف رانندگان را برآورده کنند.

خبرگزاری میزان

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه افزایش قیمت‌های جدید کمکی به خودروسازان نمی‌کند، گفت: زمانی که خودروساز با زیان تولید می‌کند چرا باید توقع کیفیت داشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

پشت‌پرده افزایش 200 درصدی قیمت میلگرد، بازی خطرناک خروج فولاد و سیمان از بورس کالا و 7 سال آزمون و خطای دولت در اقتصاد، سایر موضوعات اقتصادی مهم روزنامه‌های امروز است.

وب‌گاه فرارو

هیچ خودروسازی در دنیا حاضر نمی‌شود محصول خود را با قیمتی کمتر از هزینه تمام‌شده تولید عرضه کند، زیرا این موضوع (زیاندهی در تولید) با اصول اولیه و اساسی بنگاهداری در تضاد کامل است. با این حال، اما در صنعت خودروی ایران و با توجه به ادعای شرکت‌های خودروساز، شرایط به شکلی دیگر است و، چون دیگران جای بنگاه‌های تولیدی تصمیم می‌گیرند، عرضه خودرو با نرخی کمتر از قیمت تمام‌شده تولید، بعید نیست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بسیاری از خودروسازان در جهان به دنبال خرید سهام هستند، اما در ایران این روند رویه متفاوتی دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان، اکثر صنایع از جمله صنعت خودروسازی فعالیت‌های خود را به حالت نیمه‌تعطیل یا تعطیل درآورده‌اند، اما در ایران، شرایط متفاوتی حاکم بوده و میزان تولید خودرو افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان، اکثر صنایع از جمله صنعت خودروسازی فعالیت‌های خود را به حالت نیمه‌تعطیل یا تعطیل درآورده‌اند، اما در ایران، شرایط متفاوتی حاکم بوده و میزان تولید خودرو افزایش یافته است.