پنج‌شنبه 14 تیر 1403

انجمن خودروسازان

انجمن خودروسازان

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بسیاری از کارشناسان معتقدند عرضه خودرو در بورس عامل شکننده قیمت ها در بازار است.

وب‌گاه مشرق نیوز

توقف رشد بورس و در مقابل، افزایش تقاضا در بازارهای ارز و سکه از موضوعات مورد توجه روزنامه‌ها در روز پایانی هفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان در نشست مشترک قطعه سازان و خودروسازان پیشنهاد داد با نظر به این موضوع که در حال حاضر تمامی نهاده های تولیدی خودرو در بورس عرضه می شوند، این موضوع هم قابل بررسی است که خود ماشین هم در بورس معامله شود. دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به قیمت بالای خودروهای داخلی در بازار، راه حل دوم برای کنترل قیمت ها را آزادسازی آن دانست.

وب‌گاه تابناک

رئیس شورای رقابت خاطر نشان کرد: دلیل افزایش کمتر قیمت‌های ایران خودرو نسبت به سایپا این است که در بهمن 97، ایران خودرو در محصولات خود افزایش قیمت 84 درصدی اعمال کرده بود. شیوا گفت: نهایتا قیمت پراید 111، 42 میلیون و 100 هزار تومان و ساینا 59 میلیون و 800 هزار تومان فروخته می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به ایرادات فرمول قیمت‌گذاری خودرو و زیان‌دهی خودروسازان به دلیل عدم افزایش قیمت طی 16 ماه اخیر آن هم با وجود افزایش قیمت قابل توجه همه نهاده‌های تولید، پیشنهاد کرد که خودرو همچون مواد اولیه آن در بورس کالا عرضه شود یا اجازه دهند قیمت خودرو متناسب با قیمت آن در حاشیه بازار تعیین شود؛ ضمن اینکه رییس قوه قضاییه نیز دستور تعیین قیمت خودرو در بورس کالا...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: اکنون حتی با نرخ 14 هزار تومانی نیمایی نیز دسترسی قطعه‌سازان به ارز محدود شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: با قیمت‌های دستوری و پیش از آن با فرمول قیمت‌گذاری، خودروسازان بیش از 40 هزار میلیارد تومان ضرر کردند، به طوری که اسفندماه پارسال خودروسازان با تجدید ارزیابی دارایی‌ها از ورشکستگی خارج شده‌اند و همچنان هزاران میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکارند.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی انجمن سازندگان و قطعات خودرو با بیان این که بی تدبیری در بازار خودرو، 3 هزار میلیارد تومان سود به جیب دلالان ریخت گفت: شورای رقابت باید با مانع شدن افزایش قیمت مواد اولیه تولید خودرو، جلوی افزایش قیمت را می گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر انجمن خودروسازان پیشنهاد داد با توجه به اینکه همه نهاده های تولیدی خودرو در بورس عرضه می شوند، خود خودرو هم در بورس معامله شود، گفت: راه دوم این است که قیمت خودرو آزاد شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نعمت بخش گفت: چطور می‌شود خودرو یورو 5 را تولید کنیم در حالی که سوخت آن موجود نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو از دستور رئیس قوه قضاییه برای تعیین قیمت خودرو در بورس خبر داد و گفت: قطعه سازان و خودروسازان با این تصمیم موافقند.

خبرگزاری مهر

دبیر انجمن خودروسازان پیشنهاد داد با توجه به اینکه همه نهاده های تولیدی خودرو در بورس عرضه می شوند، خود خودرو هم در بورس معامله شود، گفت: راه دوم این است که قیمت خودرو آزاد شود.

خبرگزاری تسنیم

باید از وزیر صنعت پرسید با کدام مکانیزم می توان 24 ساعته بازار خودرو را سامان داد و چرا تا امروز برای اجرایی شدن این سیاست ها تعلل کرده و فضا را برای دلال بازی در بازار خودرو مهیا کرده اند.