دوشنبه 2 مهر 1403

انسداد مرز قطعاً امنیت کشور و مناطق مرزی را افزایش می‌دهد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
انسداد مرز قطعاً امنیت کشور و مناطق مرزی را افزایش می‌دهد

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه مأموریت انسداد مرزی با کشور افغانستان به نیروی زمینی ارتش واگذار شده است، گفت: با کمک سازمان‌های مسئول و همراهی نزدیک با ستاد کل نیرو‌های مسلح، ستاد ارتش و سازمان جغرافیایی کشور کار را پیش می‌بریم و همکاری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

وی افزود: با بکارگیری چهار گروه مهندسی رزمی، 14 یگان مهندسی تابع و همچنین چند شرکت توانمند در این حوزه از مجموعه کشور، مشغول انسداد مرز هستیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: کار انسداد را از قسمت شمالی مرز افغانستان آغاز کردیم و قرارگاه منسجمی در همان منطقه تشکیل شده است تا بر این کار نظارت کند. این اقدام به صورت اصولی در حال انجام است که بخشی از آن توسط نیروی زمینی ارتش، در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه روند انسداد مرز پیشرفت خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: برای این منظور کار‌های زیربنایی بسیاری انجام شده و بیش از 10 کیلومتر دیوار در مرز کار گذاشته شده است؛ همچنین 50 کیلومتر از مرز آماده دیوارگذاری است و در این راستا نزدیک به 20 کارگاه در طول مرز، اقدامات زیرساختی و امور نصب دیوار را پیش می‌برند.

امیر سرتیپ نعمتی با بیان اینکه پنج کارگاه برای دیوارکشی در حال انجام اقدامات لازم برای انسداد مرز هستند، گفت: صد‌ها ادوات مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و تلاش داریم تا در زمان تعیین شده، این کار را به اتمام برسانیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه انسداد مرز، موجب افزایش امنیت مرز‌ها و جلوگیری از قاچاق می‌شود، تصریح کرد: انسداد مرز به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند و موجب کنترل دقیق و اصولی ورود و خروج از مرز‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: اینگونه نیست که با انسداد مرز می‌خواهیم درب کشور را بسته نگه داریم؛ زیرا در همه مرز‌ها و با همه کشور‌ها، مبادی رسمی ورود و خروجی داریم.

امیر سرتیپ نعمتی خاطر نشان کرد: با انسداد مرز می‌خواهیم ورود و خروج از مبادی رسمی و اصلی به صورت کنترل شده انجام شود و این اقدام قطعاً امنیت کشور و مناطق مرزی را افزایش می‌دهد و تأثیر مثبتی در اقتصاد کشور خواهد داشت.