دوشنبه 2 مهر 1403

انهدام باند حرفه‌ای تبلیغ و فروش مواد روانگردان در فضای مجازی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
انهدام باند حرفه‌ای تبلیغ و فروش مواد روانگردان در فضای مجازی

سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: با انجام رصد‌های شبانه روزی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره رصد فضای مجازی این پلیس مشخص شد یکی از سوداگران مرگ با تشکیل یک باند سه نفره در اینستاگرام اقدام به توزیع مواد روانگردان در بین جوانان و نوجوانان غرب پایتخت می‌نماید.

این مقام انتظامی عنوان داشت: به دنبال این موضوع ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محلات غرب پایتخت شناسایی کنند.

این مقام انتظامی در پلیس پایتخت بیان داشت: پس از شناسایی مخفیگاه متهمین موضوع به مقام قضائی منعکس و دستور دستگیری وی صادر شد. در ادامه تیم‌های عملیاتی این پلیس ضمن هماهنگی قضائی پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت نامحسوس موفق شدند در اقدامی غافلگیرانه با رعایت موازین شرعی و قانونی به مخفیگاه آنان وارد و ضمن دستگیری متهمین در بازرسی از مخفیگاه آنان 5 کیلوگرم مواد روانگردان گل کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب خاطرنشان کرد: متهمین به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از تکمیل پرونده به مقام قضائی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه با توجه به اینکه مصرف گل و ماریجوانا و تبلغ گسترده آن در فضای مجازی به مصرف و اقبال آن به ویژه در بین جوانان دامن زده؛ به شهروندان یادآوری می‌کنیم به دلیل توهم زائی و اعتیادآوری، این نوع مواد روانگردان اثرات جبران ناپذیری را در روح و روان و جسم فرد مصرف کننده می‌گذارد. به همین منظور به خانواده‌ها هشدار جدی می‌دهیم و از آنها درخواست می‌کنیم حتما درباره آثار و تبعات مخرب مصرف اینگونه مواد روانگردان با فرزندان خود صحبت کنند

سرهنگ باباپور در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان محترم می‌توانند از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ و یا مرکز دریافت گرارشات مردمی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به شماره 63984618 و 63984637 گزارشات خود را با کارشناسان ما درمیان بگذارند.