چهارشنبه 18 مهر 1403

اولویت بنیاد تعاون زندان‌های زنجان در سال 99 حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اولویت بنیاد تعاون زندان‌های زنجان در سال 99 حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال باشد

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: حرفه‌آموزی، ایجاد اشتغال و پر کردن اوقات فراغت زندانیان باید از اولویت‌های و برنامه‌های مهم بنیاد تعاون زندان‌های این استان در سال جاری باشد چرا که با این کار، منبع درآمدی نیز برای خود زندانیان و خانواده‌هایشان فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در جلسه بنیاد تعاون اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان اظهار داشت: در اجرای هر کاری ممکن است مشکلات و موانعی به وجود بیاید که بنیاد تعاون استان باید با همکاری سایر نهادها برای تحقق اهداف و رفع مشکلات تلاش و پیگیری کند.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های بنیاد تعاون زندان‌ها در حوزه‌های اشتغال، درآمدزایی، سرمایه‌گذاری و حرفه‌آموزی در سال 99 باید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته باشد.

صادقی نیارکی افزود: به‌کارگیری تعداد بیشتری از زندانیان برای تحقق این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای قضایی استان زنجان خاطرنشان کرد: گسترش کارگاه‌ها در بخش‌ها و صنایع مختلف با فراهم کردن اشتغال زندانیان ضروری است.

وی گفت: تمام فعالیت‌های بنیاد تعاون در سال جاری باید توجیه اقتصادی داشته و در کنار این اقدامات، صرفه‌جویی، هزینه‌های اضافی امسال نسبت به سال گذشته را کاهش دهد.

صادقی نیارکی اظهار داشت: از ظرفیت‌های مختلف موجود در استان از جمله حوزه‌های صنعت، کشاورزی و فنی و حرفه‌ای برای افزایش حرفه‌آموزی، تولید و سودآوری استفاده شود.

*س_برچسب‌ها_س*