پنج‌شنبه 14 تیر 1403

اولیانوف: تحریم های غرب علیه روسیه با شکست رو به رو شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
اولیانوف: تحریم های غرب علیه روسیه با شکست رو به رو شد

علی رغم تحریم های غرب علیه روسیه، مسکو توانسته در معاملات تجاری خود با کشورهای دوست و همپیمانش 30.9 میلیارد دلار سود به دست آورد.

میخائیل اولیانوف در پیامی نوشت: کارشکنی ها و تحریم های غرب علیه روسیه با شکست رو به رو شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در کانال تلگرامی خود نوشت: بانک جهانی، روسیه را به عنوان کشوری با درآمد بالا به رسمیت می شناسد که این امر نشان دهنده ناکارآمدی و بی اثر بودن تحریم های غرب علیه روسیه است.

به گفته ی میخائیل اولیانوف، بانک جهانی اخیرا روسیه را در فهرست کشورهایی با "درآمد بالا" قرار داده است در حالی که پیشتر روسیه در فهرست کشورهایی با " درآمد رو به بالا " قرار داشته. این امر حاکی از آن است که فشارها و تحریم های غرب علیه مسکو هیچ اثری نداشته و کارشکنی های غرب با شکستی مفتضحانه مواجه شده است.

پیش از این، بانک جهانی در گزارشی اعلام کرده بود که درآمد سرانه ملی در روسیه به طور متوسط 14,250 دلار است و کشورهایی که درآمد سرانه در آنها دست کم 13,485 دلار باشد در فهرست کشورهایی با "درآمد بالا " قرار می گیرند.

بر اساس این داده ها در سال 2022میلادی واردات کالا از روسیه در کشورهای غربی رقمی معادل 64.1 میلیارد دلار و در سال 2023 نیز 192.4 میلیارد دلار کاهش داشته است.

بنابراین طی دو سال اخیر به خاطر محدودیت ها و تحریم های اعمال شده کشورهای غربی حدود 256.5 میلیارد دلار در بازار روسیه را از دست داده اند. در این میان مسکو توانسته این روابط تجاری از دست رفته را جبران کند و با معاملات با کشورهای دوست و هم پیمانش در طی دو سال تحریم حداقل 287.5 میلیارد دلار به دست آورد.

از آغاز جنگ اوکراین، کشورهای غربی هزاران تحریم را علیه روسیه اعمال و این کشور را به مقصد سنگین ترین تحریم ها در جهان تبدیل کرده اند. هدف اصلی تحریم های بین المللی که همه چیز را از افراد تا صنایع مهم در اقتصاد این کشور در برمی گیرد، منزوی کردن مسکو و مشتریان روسیه بوده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.