پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اولین کارخانه تولید فریم عینک طبی کشور در چابهار به بهره برداری رسید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اولین کارخانه تولید فریم عینک طبی کشور در چابهار به بهره برداری رسید

ایجاد کارخانه تولید فریم عینک نیازمند فناوری و تخصص خاص خود است که این اقدام با یک سرمایه گذاری و حمایت مسیر بالاخره در چابهار عملیاتی شد و در دولت سیزدهم عزمی جدی در این باره صورت گرفت و این واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سال ها بود که ایران به عنوان یک کشور توانمند کارخانه فریم عینک در داخل را نداشت و می توان گفت تمامی فریم های عینک از خارج کشور وارد می‌شد، فریم هایی که بعضا کیفیت مطلوبی را دارا نبودند بنابراین نیاز به تولید این کالا احساس به شدت احساس می‌شد چرا که ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه چشم پزشکی محسوب می شود.

از ساخت 50 هزار فریم عینک تا پیش فروش کردن محصولات سیدحسینی؛ مدیر واحد تولیدی زیبا دید مکران در این باره گفت: تا کنون 50 هزار عینک ساخته شده که خوشبختانه به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب بازار خوبی کسب کرده است. وی ادامه داد: شرکت زیبا دید مکران با انجام طرح توامندسازی زندانیان در چابهار توانسته برای این قشر نیز موثر باشد. سید حسینی تاکید کرد: بیشتر خریداران فروشندگان عمده عینک در تهران هستند که حتی تا پایان سال محصولات ما پیش فروش شده است. وی تصریح کرد: این واحد تولیدی که در نمایشگاه تولیدات دانش بنیان نیز شرکت کرده و در تلاش است با مهندسی معکوس بتواند مواد اولیه مورد نیاز خود را تولید کند. تولید یک میلیون فریم عینک در سال حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان وبلوچستان در حاشیه بازدید از این واحد تولیدی بیان کرد: زیبا دید مکران قابلیت تولید یک میلیون فریم در سال را دارد. وی ادامه داد: این واحد تولیدی قابلیت این را دارد که جایگزین تولیدات وارداتی شود و بتواند ضمن تامین نیاز کشور باعث افزایش میزان صادرات شود. مدرس خیابانی افزود: تکیه بر تولیدات داخل بارها و بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مورد تاکید قرار گرفته که می توان مصداق آن را در این واحد تولیدی مشاهده کرد. وی بیان کرد: امید است با افزایش واحد های تولیدی از این دست، روزی فرا رسد که سیستان بلوچستان همانطور که در دولت سیزدهم در مسیر توسعه قرار گرفته به یک قطب اقتصادی در منطقه تبدیل شود و با اتکا به تولید داخل بتواند در دنیا صاحب نام گردد. انتهای پیام /