شنبه 8 اردیبهشت 1403

ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان و مردم در بازار مسکن ضروری است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان و مردم در بازار مسکن ضروری است

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه فراهم کردن فضای کسب و کار برای افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مردم مهم‌ترین عامل برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم است گفت: در همین راستا پیشنهاد می‌شود مجلس با تشکیل کارگروه مشترک با مشارکت انبوه‌سازان و بخش خصوص سیاست‌های تشویقی انگیزشی متناسب با شعار سال را برای بخش خصوصی مهیا کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت می تواند با حمایت از بخش خصوصی در قالب پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین حمایت های مالی از سازندگان بخش خصوصی و مردم زمینه را برای ورود این بخش به حوزه مسکن فراهم کند.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تاکید کرد: دولت با رویکرد تحقق فرمان مقام معظم رهبری با استفاده از ظرفیت‌های موجود تشکیل کارگروه مشترک با انبوه‌سازان جهت برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای برون رفت از شرایط حاکم بر اقتصاد مسکن و افزایش تولید و عرضه مسکن به‌عنوان مهم‌ترین عامل ثبات درحوزه مسکن و ساختمان هدفگذاری کند.

پور حاجت اظهار کرد: فرمان مقام معظم رهبری دربهار 1403 کاملا شفاف و نور امید را برای بخش خصوصی کشور وهمچنین استفاده از ظرفیت های مردمی روشن کرده و امیدواریم با توجه به فرمایشات رهبری و با ایجاد همگرای و هم‌افزایی بین دولت و بخش خصوص اقدامات مناسب در حوزه اقتصاد و مسکن برای آبادانی ایران مهیا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی