جمعه 7 اردیبهشت 1403

ایران در جدول مدال بازی‌های کشور‌های اسلامی کجا قرار دارد؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
ایران در جدول مدال بازی‌های کشور‌های اسلامی کجا قرار دارد؟

پس از پایان روز هشتم سری بازی‌های کشور‌های اسلامی در قونیه ترکیه، ایران در جدول مدال‌ها در رده سوم قرار گرفت. در رده اول و دوم نیز به ترتیب ترکیه میزبان و ازبکستان قرار دارند. البته فاصله مدل‌های ایران و ازبکستان بسیار نزدیک است.

فرارو - پس از پایان روز هشتم سری بازی‌های کشور‌های اسلامی در قونیه ترکیه، ایران در جدول مدال‌ها در رده سوم قرار گرفت. در رده اول و دوم نیز به ترتیب ترکیه میزبان و ازبکستان قرار دارند. البته فاصله مدل‌های ایران و ازبکستان بسیار نزدیک است.

به گزارش فرارو، ایران در پایان روز هشتم، موفق به کسب 37 مدل طلا، 35 نقره و 44 برنز شد. در مجموع نیز تعداد مدل‌ها به 116 رسید. در روز گذشته ورزشکاران ایرانی توانستند 6 مدل از جمله یک نقره و سه برنز را به تعداد مدل‌های ایران در این مسابقات اضافه کنند.

بررسی جدول مدل‌ها نیز نشان می‌دهد که ایران با ازبکستان 5 مدل کمتر دارند. علاوه بر این ازبکستان توانسته 6 طلا بیشتر از ایران کسب کند و به این ترتیب تا این جای کار در سکوی دوم قرار بگیرد.

در رتبه اول نیز همچنان ترکیه قرار دارد. میزبان مسابقات تا پایان هشتمین روز موفق به کسب 265 مدل از جمله 106 مدل طلا شده است و تلاش دارد تا به عنوان میزبان، قهرمانی بازی‌های کشور‌های اسلامی را در کشورش حفظ کند.

در رده‌های بعدی جدول مدل ها نیز آذربایجان، قزاقستان و اندونزی قرار گفته اند.

در بازی‌های روز نهم نیز طبق زمان بندی مسئولان برگزاری مسابقات، قرار است که ورزشکاران کشورمان در رشته‌های کاراته، شنا، جودو، تیروکمان و بسکتبال 3 به 3 مردان در برابر رقبای خود قرار بگیرند.

از میان اخبار

رکورد خاص یحیی گل‌محمدی در بازی اول لیگ برتر

بازتاب صحبت‌های موسوی در رسانه‌های بین‌المللی