چهارشنبه 18 مهر 1403

ایران - عربستان، 6 سال بعد از شکست بزرگ!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ایران - عربستان، 6 سال بعد از شکست بزرگ!

تیم های امید ایران و امید عربستان 6 سال بعد از مصاف حساس که با باخت ایران همراه بود، مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

به گزارش "ورزش سه"، بازی های ایران و عربستان همواره در رده ملی و باشگاهی از حساسیت بالایی برخوردار بوده است. با اینکه دو کشور دیگر مانند گذشته مناقشات سیاسی ندارند و یک دیپلماسی مناسب بین آنها در بحث های سیاسی برقرار شده اما حالا برگزاری مسابقه فوتبال میان دو کشور هم می تواند قابل توجه باشد.

قرعه کشی مسابقات فوتبال بازی های آسیایی هانگژو امروز برگزار شد و تیم امید ایران در گروه B با تیم ملی عربستان، مغولستان و ویتنام همگروه شده است.

تقابل ایران و عربستان بعد از سال ها در یک رقابت ملی می تواند قابل توجه باشد. عربستان همواره یکی از رقبای سنتی ایران است که آخرین تقابل آنها با تیم ملی بزرگسالان ایران به مقدماتی جام جهانی 2010 برمی گردد و بعد از آن در هیچ رقابتی این بازی را شاهد نبودیم.

از آخرین بازی تیم های امید ایران و امید عربستان هم حدود 5 سال می گذرد. بازی ای که در مسابقات آسیایی جاکارتا بود و با تساوی بدون گل خاتمه یافت. سرمربی ایران در آن دیدار زلاتکو کرانچار بود.

خاطره قبلی و تلخ تیم امید ایران از مصاف با عربستان اما به سال 96 برمی گردد. تیم امید ایران در سال 96 برای المپیک 2016 ریو تلاش می کرد، در مقدماتی مسابقات مقابل عربستان قرار گرفت و دو بر یک در ورزشگاه آزادی بازنده شد.

امید ایران با هدایت محمد خاکپور در آن مسابقه چهره های سرشناسی مثل محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، محمدحسین مرادمند، مهدی ترابی، ارسلان مطهری و... را در اختیار داشت و حالا بعد از 8 سال تیم زیر 23 ساله های ایران با سرمربیگری رضا عنایتی و تیمی جوان مقابل عربستان قرار خواهد گرفت.

ایران - عربستان، 6 سال بعد از شکست بزرگ! 2