چهارشنبه 18 مهر 1403

ایران نسبت به اهداف راهبردی‌اش در سوریه جدی است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ایران نسبت به اهداف راهبردی‌اش در سوریه جدی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، «هیفاء محمد جمعه»، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران شامگاه سه‌شنبه (10 آبان) با وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

جلال‌زاده در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه فرهنگی، تاریخی و دینی مردم دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به دقت تحولات سوریه را دنبال کرده و نسبت به اهداف راهبردی خود در منطقه، به ویژه در سوریه جدی است.

وی در همین راستا افزود: حمایت‌های «حافظ اسد» در جریان جنگ تحمیلی فراموش شدنی نیست و امروز ما نیز حامی مردم و دولت سوریه در مقابله با تروریسم با هدف کمک به امنیت و ثبات منطقه و سوریه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز خرسندی نسبت به خروج سوریه از بحران تروریستی، تصریح کرد: سهم سوریه بعد از ایستادگی و مقاومت، با تقدیم شهدای بسیار در مقابل تروریست‌ها و کشورهای حامی آنان آرامش و امنیت است، هر چند هنوز مناطقی از این کشور تحت اشغال ترک‌ها و آمریکایی‌ها قرار دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در موضوع همکاری‌های اقتصادی تأکید کرد: دو کشور در میدان دشمن را شکست داده و اکنون بعد از بحران در کنار هم می‌توانند در زمینه اقتصادی نیز پیروز شوند.

وی با تشریح این موضوع نسبت به افزایش همکاری‌های دو کشور در سطوح مختلف، افزود: به موازات همکاری‌های نظامی و سیاسی، پیشبرد عملی و جدی همکاری‌های تجاری و اقتصادی فیمابین ایران و سوریه مدنظر است و جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری در بخش‌های اقتصادی و تجاری با سوریه استقبال می‌کند.

وی، سفرهای فیمابین گروه‌های دوستی پارلمانی را در جهت تقویت سطح مناسبات دو کشور حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: ما از هرگونه فعالیت در راستای توسعه و گسترش مناسبات با سوریه استقبال می‌کنیم و معتقدیم رصد روابط اقتصادی دو کشور از سوی گروه‌های دوستی پارلمانی بر روند ارتقای سطح مناسبات اقتصادی فیمابین در دوران تحریم کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تأکید بر اهمیت مشارکت دو کشور در فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه‌های علم و فناوری، از گسترش همکاری‌ها بین دانشمندان ایرانی و سوری در رشته‌های مختلف، استقبال کرد.

در ادامه این دیدار، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از همتایان خود در سوریه برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

«هیفاء محمد جمعه» نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران نیز در این دیدار، روابط دو کشور را راهبردی و براساس احترام متقابل دانست و گفت: مراودات پارلمانی نقش مهمی در پیشبرد روابط راهبردی دارد و مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف، فرصت خوبی ایجاد کرده است تا سوریه از تجارب و توانمندی‌های ایران در عرصه‌های مختلف بهره‌مند شود.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران در پایان این دیدار، ضمن قدردانی از حمایت‌های پایدار جمهوری اسلامی ایران از سوریه، گفت: مردم سوریه هرگز کمک‌های بی دریغ دولت و ملت دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت و بحرانی سوریه را فراموش نخواهند کرد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سوریه

مجلس شورای اسلامی

ایران و سوریه هیفاء محمد جمعه وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس حافظ اسد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ایران نسبت به اهداف راهبردی‌اش در سوریه جدی است 2
ایران نسبت به اهداف راهبردی‌اش در سوریه جدی است 3