شنبه 1 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشیار دانشکده مشاوره و رواشناسی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن ارائه توصیه‌هایی به داوطلبان آزمون سراسری گفت: کنکوری‌ها در مورد نتیجه آزمون به خدا توکل کنند، موضوعات جدیدی را در ایام باقیمانده مطالعه نکنند و مطالعات قبلی را مرور کنند، خواب خوب داشته باشند و از استرس دوری کنند.

کرمان - ایرنا - شماری از پزشکان و محققان دانشگاه علوم پزشکی کرمان مقاله‌ای مشترک و علمی درباره پدیده فرار مغزها یا مهاجرت نخبگان نوشته‌اند و ضمن تشریح برخی دلایل، راهکارهایی را نیز ارائه داده‌اند که بخشی از این مقاله به شرح زیر از نظر شما می‌گذرد:

تهران - ایرنا - در پی توسعه و جهانی شدن هوش مصنوعی، حال یک مسابقه برای ساختن هوش مصنوعی عمومی به راه افتاده است؛ این یک ایده آینده‌نگرانه از ماشین‌هایی است که به اندازه انسان‌ها هوشمند بوده یا حداقل قادر به انجام کارهای زیادی همانند انسان‌ها هستند.

تهران - ایرنا - محققان حوزه ستاره شناسی و اخترفیزیکی یک پدیده شبیه به رنگین کمان را در یک سیاره دوردست فراخورشیدی مشاهده کرده اند که می تواند به شناسایی بازتاب های نور از دریاچه ها در سیارات میزبان احتمالی حیات یاری برساند.

تهران - ایرنا - هرچند مجموعه پارک فناوری پردیس با درایت و درک شرایط محیطی استان تهران به منظور حمایت از فناوران، اقدام به تاسیس و راه‌اندازی دو کارخانه نوآوری دیگر برای ارائه فضای کاری اشتراکی کرد، اما برخی صاحبنظران معتقدند این پارک برای حمایت جدی‌تر از جوانان صاحب طرح‌های نوآورانه نیازمند تجدیدنظر در سیاست‌های خود در جانمایی و نگهداشت شرکت‌های فناور است.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قالب تحقیقات یک رساله عملکرد خستگی مخلوط آسفالتی را با رویکرد چند مقیاسی بررسی کردند.

تهران - ایرنا - بسیاری از تولیدکنندگان از تجزیه و تحلیل‌های پیچیده و هوش‌مصنوعی برای داده‌های اینترنت اشیای تولیدی خود به منظور نظارت بر عملیات در زمان واقعی، بهبود کارایی و تصمیم‌گیری هوشمندانه استفاده می‌کنند.

تهران - ایرنا - شرکت برزیلی وگ کوتینگز (WEG Coatings) با شرکت کانادایی جی‌آی‌تی کوتینگز (GIT Coatings)، توافق‌نامه‌ای برای تقویت عرضه محصولات حوزه نانوپوشش با قابلیت استفاده در بخش دریایی امضاء کردند. این قرارداد برای عرضه این محصولات در بازارهای بین‌المللی به امضاء رسیده است.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان ایرانی نوعی پودر غیرسمی نانویی تولید کرد که در معده موش‌ها و حیوانات موذی منجمد شده و تبدیل به خمیری سخت می‌شود و این حیوانات بدون نیاز به سموم خطرناک شیمیایی نابود می‌شوند.

تهران - ایرنا - پاویون شرکت های دانش بنیان ایرانی در بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی حوزه کشاورزی شرق آفریقا با حمایت 70 درصدی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی تشکیل می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران، بر ایجاد زمینه مناسب و فضای باز برای تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و محققان علوم مختلف تاکید کرد.

تهران - ایرنا - بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مهارت‌افزایی استعدادهای فردی و گروهی صاحبان استعداد برتر، از توسعه فعالیت‌های نخبگانی در مسیر نخبگی پشتیبانی می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کارکرد دانشگاه در تربیت، فرهنگ، علم و فناوری تعریف می‌شود، دانشگاه می‌خواهد در اقتصاد، نوآوری و موضوعات اجتماعی نقش‌آفرین بوده و در محیط بین‌المللی پیشران، الهام‌بخش، مرجعیت‌آفرین و در نهایت تمدن‌ساز باشد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وظیفه سازمان سنجش آموزش کشور، حاکمیتی است و بخش قابل توجهی از عدالت آموزشی را محقق می‌کند. این سازمان با انجام وظایف به صورت شایسته، مسئولانه و طبق برنامه با برگزاری آزمون‌های ملی و بین‌المللی در امنیت و سلامت کامل، باعث افزایش اعتماد عمومی به نظام آموزشی کشور و حاکمیت می‌شود.

تهران - ایرنا - بنیاد ملی نخبگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی نیازی به شرکت در طرح تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی ندارند.

تهران - ایرنا - دولت تاجیکستان استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق و روشنایی ساختمان‌های جدید را از ابتدای ماه جاری میلادی در پایتخت این کشور اجباری کرد.