شنبه 8 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان با استفاده از نانوحباب هیدروژن موفق شدند سطح آنتی‌اکسیدان را در گوجه فرنگی افزایش دهند.

تهران - ایرنا - داوطلبان گروه‌های مختلف آزمایشی نوبت اول کنکور سراسری1403 پنجشنبه و جمعه پیش‌رو (6 و 7 اردیبهشت) روی صندلی‌های آزمون ورود به دانشگاه‌ها می‌نشینند و به سوال‌های اختصاصی در رشته‌های خود پاسخ می‌دهند. تعداد پرسش‌ها و زمان پاسخگویی به آنها را در گزارش زیر می‌خوانید.

تهران - ایرنا - محققان بافت مینیاتوری از ریه ساختند که می‌تواند برای بررسی اثرات دارویی روی این عضو بدن استفاده شود. آنها برای آزمایش عملکرد این بافت به بررسی اثر اکسید گرافن و نانولوله‌کربنی چندجداره روی بافت ریه پرداختند. نتایج نشان داد که نانولوله‌ها برهمکنش جدی‌تر با بافت ریه دارند.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند تحقیقاتی را به ثمر برسانند که در بررسی دقیق‌تر تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی موثر است.

تهران - ایرنا - معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در دولت سیزدهم، عزم خود را جزم کرده همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2024، با دراختیارگرفتن فضایی مناسب، توانمندی‌های صادراتی فناوران نخبه کشورمان در عرصه‌های مختلف را به رخ بازدیدکنندگان خارجی بکشاند؛ رویدادی که به طورحتم گشودن دریچه بزرگ صادراتی به روی دانش‌بنیان‌ها خواهد بود.

تهران - ایرنا - تحقیقات جدید مشخص کرده است که مدل‌های آب و هوایی امروزی می‌توانند حرکت و جابجایی ماهواره‌ها به علت انرژی خارج شده و بازتاب داده شده توسط زمین را، به درستی پیش‌بینی کنند.

تهران - ایرنا - فعال حوزه دانش بنیان کشور، عدم دسترسی به تجارت مراکز موفق و نیز عدم اطلاع کسب وکارهای دانش بنیان از مدل‌های حمایتی نهادهای حمایت‌گر همچون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری را از مهمترین چالش‌های مراکز نوآوری کشور دانست.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشجویان خواست انتفادات از این وزارتخانه در قالب چرایی عمل نشدن به قانون‌های مرتبط با وزارت علوم باشد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اختصاص 15 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای کمک به حل مسائل اساسی کشور در سال 1403 خبر داد.

کرمان - ایرنا - آیین بزرگداشت روز معمار و دومین جایزه مهندسی میرحیدر، امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان، استادان و دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در قانون برنامه هفتم توسعه آموزش مهارتی 40 درصد پیش بینی شده است، گفت: ما به‌عنوان مسئولان علم و فناوری باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم، چرا که آموزش مهارت محوری دانشگاه‌های نظری در حد انتظار نیست.

تهران - ایرنا - پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث (Iran Health) از 29 اردیبهشت تا یکم خرداد ماه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در تهران برپا می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور آمادگی این معاونت را در انعکاس دستاوردهای امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی را اعلام کرد و گفت: تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان ها، سهم قابل توجه و نقش عملیاتی و میدانی در توسعه علم و فناوری کشور دارند.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از برگزاری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه با شعار «شبکه‌سازی با بهترین‌ها برای ساخت آینده» از 21 خرداد 1403 به مدت 2 روز خبر داد.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به بومی‌سازی کود «سوپر فسفات تریپل» (TSP) با ظرفیت سالانه 100 هزار تن شد که به «کود سیاه» نیز شهرت دارد و از غنی ترین انواع کود شیمیایی فسفانه محسوب می‌شود.

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، از راه‌اندازی خانه نخبگان به عنوان بستری برای شناسایی کنشگران علمی متناظر با نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.