شنبه 8 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک شرکت فعال در عرصه تولید گرافن که پیش از این چندین آزمایش میدانی روی سیمان‌های تقویت شده با گرافن را با موفقیت انجام داده است از آزمایش دیگری خبر داد که در آن از گرافن PureGraph استفاده شده است.

تهران - ایرنا - داوطلبان شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 از امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت) تا چهارشنبه پیش‌رو (پنجم اردیبهشت) وقت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش کارت ورود به جلسه این آزمون را دریافت کنند، مراحل دریافت کارت را در اینفوگرافیک (داده‌نما) ذیل ببینید.

تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاهیان با صنایع اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل در این زمینه این است که صنایع به طور کلی نیازهای (فناورانه) خود را به‌خوبی نمی‌شناسد.

تهران - ایرنا - اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403 منتشر شد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین نامه نحوه تالیف کتب درسی توسط اعضای هیات علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و کتب تألیفی بر اساس چارچوب این آیین‌نامه که ارزش علمی بالایی داشته باشد در پژوهانه و ارتقای اعضای هیات علمی امتیاز ویژه می‌گیرد.

اصفهان - ایرنا - 11 دانشجوی برگزیده هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست کشور روز یکشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شدند و از آنها تجلیل بعمل آمد.

تهران بزرگ - ایرنا - مشاور استاندار و مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران از رقابت 154 هزار و 58 داوطلب این استان در آزمون سراسری سال 1403 خبر داد.

تهران - ایرنا - پژوهشگران گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه تربیت مدرس طی پژوهشی موفق به ساخت و ارزیابی سامانه خورشیدی هوای گرم برای جلوگیری از سرمازدگی درختان در زمستان شدند.

تهران - ایرنا - معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت تداوم راه علمی شهید حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران توسط مراکز علمی و دانشگاهی تأکید کرد.

تهران - ایرنا - دانشگاه تهران بر اساس ویرایش 2024 رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، دارای جایگاه اول ملی در همه حوزه‌های موضوعی «مهندسی و فناوری»، «کشاورزی و جنگلداری» و «شیمی» و «ریاضیات» است و عنوان تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در حوزه‌های موضوعی «مدیریت و کسب‌وکار»، «آمار و تحقیق در عملیات» و «علوم محیط زیست» را از آن خود کرده است.

تهران - ایرنا - معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست جمهوری در گزارشی از افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان از سال 1399 تا سال 1401 خبر داد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از تایید فنی 60 طرح توسعه فناوری زیستی در سال گذشته برای بهره‌مندی از ظرفیت اعتبار مالیاتی خبر داد.

تهران - ایرنا - بهره‌گیری از روش‌های علم باستان‌شناسی در پرونده‌های جنایی که رویکردی نوین در علم باستان‌شناسی است، برای نخستین بار در کشور از سوی پژوهشگران گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - محققان موفق به ساخت شیشه انتشار دهنده پرتوهای فرا بنفش شدند که می‌تواند مانع از رشد مجموعه‌ای از میکروارگانیسم‌ها با نام «بیوفیلم دریایی» شود.

تهران - ایرنا - رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی «آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و میراث‌داران تمدنی» را که در جلسه 897 هشتم اسفند ماه سال 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - معاون سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی گفت: این سازمان از متخصصان خارج از کشور که قصد تاسیس شرکت دانش بنیان در ایران دارند، حمایت مالی و زیرساختی می‌کند.